| Knelere Her kan du snakke med andre om knelere. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2006
Sted: Drøbak
Alder: 27
|
kneleren spiser ikke lenger..
den har ikke spist på to uker ca.. og den skiftet ham for ca en uke siden. hva skal jeg gjøre? den klarer ikke å holde på sirissene lenger. er det noe mindre jeg kan mate den med enn sirisser? går det evt an å avle opp vanlige husfluer? jeg tror det er en bladkneler (hvis det er noe som heter det), jeg husker ikke riktig. desperat hilsen fra Filip |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2005
Sted: Bergen
Alder: 23
|
Når den har skiftet ham kan den miste matlysten litt før og etter.
Har du et bilde av kneleren om den ikke holder på sirissene kan det på meg høres ut som om den har fått en skade under hamskiftet sitt. Du kan godt mate den med vanlige fluer. |
|
|
|
|
|
#3 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
PSEUDOCREOBROTER WHALBERGI |
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
|
så nærmere på den nå, den ser helt fin ut, men jeg tror sirissene er for harde og glatte eller noe, fikk han til å sitte på hånda mi nå også slapp vi en vanlig husedderkopp på hånda mi, den ble tatt i løpet av en tiendels sekund..
så jeg tror den rett og slett ikke liker sirisser.. alle sirissene jeg har gitt den har den bare slått bort. får man tak i fluer i butikken? takk for raskt svar!
|
|
|
#5 |
|
Caffeinism
Admin
Sted: Buskerud
Alder: 28
|
Filip
De fleste dyrebutikker kan bestille "bananflue" kulturer for det. Disse er små, og brukes bla. til mating av små inverbrater, og amfibier. Koster rundt en hundrelapp. Mvh Robin
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
|
men er ikke bananfluer de knøttesmå irriterende fluene som kommer når man ikke har rydda bort øl slumper på en stund..
de som er så små at man ikke kan slå de engang. De må jo være alt for små for den store gærningen jeg har i glasshuset.
|
|
|
#7 |
|
Caffeinism
Admin
Sted: Buskerud
Alder: 28
|
Filip
Det er godt mulig de er litt små. Kjenner ikke så bra til knelere at jeg vet hvor stor din art er. Forsøk da med Zophobas,Voksmøll larver,gresshopper? Alt dette kan bestilles fra f.eks Aquariuszoo.no Du kan jo f.eks forsøke å fore dem med dette innimellom, så gå tilbake til å prøve sirisser? Zophobas og voksmøll larver er så rike på fett, at dette bør ikke være primær mat kilde. Mvh Robin
|
|
|
#8 | |
|
Reptilfreak
Sted: Bergen
Alder: 23
|
Sitat:
![]() Men, men Andy og jeg har to kultuer med spyfluer (både kokonger, larver, egg og selvsakt fluer) som vi ikke har bruk for, i tillfelle du skulle være interessert. Bare send en av oss en PM
|
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2006
Sted: Sandnes (Rogaland)
|
Er det normalt at knelere ikke spiser så mye når dem er voksne (er ikke helt sikker på om den er voksen)? den er jo så stor nå, så jeg ville trodd at den skulle spist mye mer en før...
|
|
|
#10 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2006
Sted: Sandnes (Rogaland)
|
Sitat:
|
|
![]() |
| Emner |
| får, ikke, jeg, kneleren, spise, til |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| vil ikke spise | ramstein | Snoker | 15 | 22-07-2010 13:45 |
| Hva kan Pinnedyr spise og ikke spise? | Malin.. | Pinnedyr | 28 | 28-10-2008 10:13 |
| Vil ikke spise | Tony26 | Snoker | 14 | 15-05-2007 16:44 |
| Vil ikke spise ! | skorpion | Knelere | 23 | 25-12-2006 10:17 |
| Maisorm som ikke vil spise | Aiwanor | Fôrdyr | 2 | 05-03-2006 14:23 |