| Knelere Her kan du snakke med andre om knelere. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2010
Sted: Oslo
|
Hei alle sammen!
Jeg bestilte tre knelerkokonger for noen uker siden. Innen den tid har to av dem klekt og det har kommet mange unger. Men det er hauevis som bare dør! Jeg har mange i plastkopper med papir over som lokk med en strikk rundt. Det står en pinne fra gulvet og opp til taket i alle koppene til knelerne. Jeg gir dem mat gjevnlig. De har ikke noe spesielt varme eller lys. Står midt i rommet mitt. Det er mange reptiler her så er godt med varme inni her! Må nevne at kokongene kommer fra England og har vert gjennom bra med kulde. Håper noen kan svare meg hvorfor de dør? Mvh
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2007
Sted: Kristiansund
Alder: 21
|
At knelernymfer dør på veien er ikke uvanlig, dette er nærmest normalt. Jeg fikk rundt 100 stk engang og kun 6 stk rakk å vokse opp. Hva fôrer du de med?
At du bruker papir er helt ok, men om bruker nylon (f.eks klippe opp nylonstrømper) så vil de får mye bedre lufting. Du sier de har vært igjennom mye kulde, dette kan også være en grunn til at de dør. Hvor mange holder du sammen i en slik kopp?
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Sted: oslo
|
Matingen kan også ha noe med det å gjøre. Hun knelerne kan forspise seg til de dør, men hannene spiser til de er mette. Så vær litt forsiktig med matintaket deres
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Sted: Oslo
|
Jeg mater nå med små bananfluer. Heller 3-5 oppi samtidig. Har bare 1 stk i vêr kopp. Har nå 7 stk igjen av ca 60-80 tenker jeg. Har også fortsatt en kokong igjen da som jeg håper klekker.
Nå har jeg sluttet med papir og bare snudd koppen på hodet. Fant ut at det var eder løsning når det gjelder foring. Kanskje jeg kan stikke noen hull på toppen med en synål? |
|
|
|
![]() |
| Emner |
| babyer, dør, klekking, kokong, kneler |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| knelere | Valandir | Pinnedyr, knelere og andre insekter | 2 | 11-03-2010 17:47 |
| Knelere | Draanes | Knelere | 5 | 28-02-2008 20:01 |
| Knelere | Shibiz | Knelere | 26 | 12-02-2008 20:31 |
| knelere | Hymenopus | Knelere | 0 | 16-06-2006 08:25 |
| Knelere | finna | Knelere | 3 | 20-08-2004 21:58 |