| Knelere Her kan du snakke med andre om knelere. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2008
Alder: 15
|
Har nå kjøpt 2 nymph`s av afrikansk kneler(parasphendale eller sphodromantis) Det er hann og hunn, skal hente dem på lørdag.
![]() Jeg har lest mange caresheets men finner ikke så mye info om breeding og hvordan få hannen til å vokse saktere enn hunnen???? Er det noen som kan noe om dette??? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2010
|
Gratulerer
![]() Er stoor fan av knelere. Skal begynne med oppdrett snart. Du skal vell avle dine ? Og da har du vell også et par unger til salgs også
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
|
Leste nettopp at det stod live topic ved siden av tråden,,, hva menes med dette?
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
|
Ved siden av hva ??
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
|
Skal avle
men trenger mer info....
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
|
Hærlig, vet du hvor mange unger som vanligvis kommer ut av kokongen ?
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
|
Er det ikke 100-150 per kokong og de legger vel 3- 4(afrikanske knelere), Men vet du hvordan man gjør at gutten lever like lenge som dama?
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
|
Oii den er litt kjip ja
Det kan jeg ikke noe om egentlig så jeg vil ikke uttale meg så mye om det. Thor Håkonsen her inne er ekspert på knelere så hør med han,så får du sikkert noen gode råd. ![]() Shelob og kan endel om avling av knelere ![]() Hun har gjort det selv. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2007
Sted: Oslo
|
Mener at jeg klekte en kokong fra en afrikansk kneler, fikk 3-400 unger, men de fleste døde. Kommer ann på art, men man får som oftest en del.
|
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2008
Sted: Akershus
|
For å få hannen til å vokse saktere enn hunnen er vel svaret så enkelt som: Gi han mat sjeldnere - dyr trenger fòr for å vokse...
Jeg har ikke sånn spesielt peiling på knelere, men i og med at det gjelder for andre virvelløse dyr så vil jeg da tro det gjelder det samme for disse... Bare sørg for at det ikke blir for lenge mellom hver fòring da såklart
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Hvordan ser pinnedyr egg ut? | StickAnimals | Pinnedyr, knelere og andre insekter | 8 | 27-01-2009 18:32 |
| Hvordan få en tam gekko? | Kleo | Gekkoer | 14 | 30-10-2008 21:11 |
| hvordan bli kvittmugg. | christin900 | Terrarier | 1 | 01-02-2008 17:54 |
| Hvordan kan jeg? | powerboy | Pinnedyr | 46 | 10-12-2007 15:31 |
| Hvordan ta opp? | john | Taranteller | 12 | 25-07-2006 13:20 |