| Knelere Her kan du snakke med andre om knelere. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2010
|
jeg skal kjøpe meg en Kneler om noen månder og lurte på endel ting
![]() 1. jeg har sett folk som har knelere i flue-netting bur, er dette en god ide? 2. jeg har tengt litt på hvilken rase jeg skal kjøpe men vet ikke hvilken som egner seg best, og som blir størst? 3. når det gjelder å gi kneleren vann, kan jeg bare spraye det på et blad? 4. jeg skal ha buret på rommet mitt og må ha en form for varme, finnes det varme lamper som ikke er røde? 5. trenger knelere mye fuktighet? blir det fuktig nok i et nettig bur som jeg nevnte over? takk for alle svar!
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2007
Sted: Kristiansand Vest-Agder
Alder: 24
|
1. flue netting kan vere bra om man bruker banann fluer som fordyr sån at de ikke stikker av.
4. man kan kjøpe en varmematte som man kan henge på terraet å da slepper man varmelaper ![]() 5. det spørs på vilken art du skal ha deg, noen trenger mindre fukt en andre og noen mer.
|
|
|
#3 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2006
Sted: Sandnes (Rogaland)
|
Sitat:
Mantis religiosa - Kneler Informasjon om mange knelerarter: Gutta Paa Skauen Noen vanlige arter: (Størrelsen er voksen hunn, hannen er noe mindre) *Phyllocrania paradoxa (ca 5cm) *Sphodromantis sp (ca 7-8cm) *Mantis religiosa (ca 8 cm) *Hierodula grandis (ca 10 cm) *Pseudocreobotra wahlbergii (ca 4cm)
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
|
takk for svarene! nå jeg har søkt litt rund på nettet og funnet en art jeg liker utrolig godt: Theopropus elegans.
noen som vet litt om denne arten? er den enkel å få tak i? eller noen har nyfer tilsalgs? |
|
|
|
|
|
#5 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2006
Sted: Sandnes (Rogaland)
|
Sitat:
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Sted: Østfold
Alder: 15
Meldinger: 280
|
Bare husk å kjøp et stort bur.Til min brukte jeg 60L 50H 40B. Og dette var ikke en stor art.Jeg bruker også en bakgrund og det synes jeg er viktig, fordi det er så trist å se på at de prøver å kravle oppover glasser.
|
|
|
|
![]() |
| Emner |
| kneler |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Siriss-spørsmål......maaange spørsmål... | Elvis | Taranteller | 17 | 03-02-2010 18:23 |
| Kneler spørsmål | lompah | Knelere | 9 | 10-06-2009 16:34 |
| kinesisk kneler spørsmål? | sofokles | Knelere | 6 | 16-06-2008 19:34 |
| kneler avl | christin900 | Knelere | 0 | 13-12-2007 21:24 |
| Kneler | skorpion | Knelere | 1 | 27-10-2006 20:54 |