| Knelere Her kan du snakke med andre om knelere. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2006
Sted: Bergen
|
Noen som vet hvor lang tid det tar fra Mantis religiosa har lagt kokong til den klekker?
Terra |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Member
Medlem siden: May 2006
Sted: sandnes
|
4 uker.
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2005
Alder: 23
|
Det kommer ann på om forholde ligger til rette for det
![]() Men vi kan vel si cirka minimum en måned. Ellers er det to innlegg her: http://www.reptilfreaks.no/index.php...ewtopic&t=1391 http://www.einet.dk/forum/viewtopic....ghlight=#10189 |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
|
Takker.
![]() Det som har skjedd her er at en av hunnene har lagt kokonger uten at hun er parret. Her for leden kveld kom det plutselig to små nymfer ut av kokongen, og siden da har det ikke skjedd noen ting. Den ene nymfa døde (så ikke helt bra ut) mens den andre ser frisk å fin ut. Vi har gitt den v.løs banan flue men den har ikke skjønt at det er mat ennå. ![]() Det er vel bare å vente til den blir sulten så går vel flua ned på høykant. Hva gjør vi med kokongen, er det vits i å la den bli (er det mulig det kommer flere)? Mvh. Terra. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Member
Medlem siden: May 2006
Sted: sandnes
|
det kommer ingen flere. du har nok kjøpt den parret og siden den har jobbet med den så lenge er den nesten ødelagt derfor kom det bare 2 stk. men behold den i en uke men jeg tviler, fordi når min klekket fikk jeg 100stk. den spiser ikke enda fordi den ikke spiser etter at den nettop har kommet ut samme med deg tror jeg
. mennesker spiser ikke med en gang heller. du er nødt til og spraye og holde god fuktighet. de vi spise etter en stund. men akkurat nå er den nettopp utviklet og er stressa. så bare vent et par dager. vist du klarer og la den leve helt til den blir gul/grønn så vil den sansynligvis overleve 91% sjanse de rømmer veldig lett. vist du har bare en tror jeg ikke det er så stor sjanse for at den dør. men du må være forsiktig vist den kommer i teip eller noe annet klebrig vil den dø! du burde ikke helle bananfluekultur melk nedi for det er veldig klebrig når kulturen lever. men vist du forer den med en sirris per dag vil den legge opp til 10 kukonger. så du må fore henne. men vist du vil ungå stress ikke for henne ver dag. du har faktisk kontrollen på hvor mange kukonger hun legger på en måte.
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
|
Vi har ikke kjøpt den parret, vi kjøpte den som lita nymfe.
![]() Skjønner ikke hva du mener med: at den har jobbet med den så lenge at den nesten er ødelagt og derfor kom det bare to stk.?????? Dette er den første kokongen religiosaen vår har lagt og det gikk helt greit. Det er bare et bitte lite hull i kokongen derfor lurte jeg på om det vil komme flere? At det er 91% sjans for at den overlever når den er blitt gul/grønn høres heller ikke særlig riktig ut...........Det er nok mat, vellykkede hamskift o.l. som avgjør om den vil overleve. Tror ikke "farge" er et stadie for prosentregning!!! Sjansen for at den overlever har heller ikke noe med om den er alene eller ei. Vi har heller ikke knelerne våre på samme sted som teipen så det skal nok gå bra. ![]() Likeså har du nok en livlig fantasi som sier jeg ikke må: HELLE "bananfluekultur melk" nedi. Hvem i alle ............kan komme på å gjøre noe sånt? Vi har som jeg tidligere har skrevet gitt den EN vingeløs bananflue. ![]() Tror nok religiosaen må få styre med leggeprosessen sin selv. Vi forer som anbefalt og gjør vårt beste for at hun skal ha det bra. ![]() Jeg takker for forslag men synes folk skal være litt forsiktig med å si gjør det og ikke gjør det hvis de ikke er 100% sikre på at sånn er det. Da er det bedre å si at det er egne erfaringer. ![]() Dette er ikke for å være slem eller ekkel men det kan faktisk få fatale følger for den som evt. tror at: ok er det sånn det er. ![]() Mvh. Terra. |
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
![]() Jeg har hørt om dette før at det noen ganger kommer nyfer ut av ubefruktede kokonger, men da blir det nesten aldri mange nyfer ut av det. Men jeg ville alikevel tatt vare på kokongen noen dager til for å se hva som skjer ![]() Hold oss gjere oppdatert. Lykke til med den lille |
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
|
Første gang det kom bananflue på besøk virket det til å være svæære greier.
![]() Kokongen står fortsatt i terrarie taket, vi har tatt ut MOR. Lille My har fått eget lite beger med Vermiculite. Skal holde dere oppdatert, hadde jeg vist hvordan jeg skal sette inn bilde så............ ![]() Mvh. Terra. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
|
Det gjør du ved å plasere bilde adressen mellom disse to [img]adressen til bildet her[/img]
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
|
Takk skal du ha Chixz, ser nå at jeg har gjort det før.........
Her er Lille My ute på en av sine første turer på pinnen. I dag forsvant også flua så forhåpentligvis er den spist.
|
|
|
|
![]() |
| Emner |
| kokong |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Kokong/Eggsekk | Jonas | Knelere | 3 | 31-05-2008 17:50 |
| Phyllocrania paradoxa -kokong klekket. | Viridovipera | Knelere | 3 | 25-02-2008 23:08 |
| Kneler Kokong | Griffsnuff | Knelere | 5 | 05-02-2008 20:35 |
| Ubefruktet kokong... | nidhogg | Knelere | 9 | 23-10-2007 10:54 |
| Kneler kokong | Chixz | Knelere | 21 | 06-03-2006 18:37 |