"

Reptilfreaks.no > Virvelløse dyr > Insekter > Knelere Høy dødelighet ved klekking av knelere

Knelere Her kan du snakke med andre om knelere.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 09-07-2009, 08:44   #1
magnusøy
Guest

Meldinger: n/a
Standard Høy dødelighet ved klekking av knelere

For noen uker siden kjøpte jeg 2 kokonger fra England (Small Chinese Praying Mantis Ootheca), og i går kveld oppdaget jeg at klekkingen var i gang.

Det viste seg at noen få virket å være i fin form (ca. 8 stk.), noen var døde (ca. 15 stk.) og en del kravlet rundt (ca. 10 stk.).

Jeg har hele tiden hatt de i en "klekkekasse" med den temperatur og fuktighet jeg hadde blitt fortalt av selgeren.

Ved å studere de som kravlet rundt, oppdaget jeg at disse hadde noen tråder rundt beina (se bildet jeg har tatt nedenfor). Fikk skåret over disse trådene på et par med skalpell, i håp om å redde noen.

Da jeg åpnet kokongen var det fortsatt mange egg som lå der og et par levende larver. Har fortsatt én kokong igjen som ikke er klekket.

Nå lurer jeg selvfølgelig på hva som kan ha skjedd, og om noen kan gi meg svar på hva som kan være årsaken?

Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Kornsnok Kornsnok klekking Enigma Snoker 17 26-05-2009 18:35
Da var det på tide med litt klekking her og! Androctonus Gekkoer 14 13-08-2008 11:09
Knelere Shibiz Knelere 26 12-02-2008 20:31
Klekking mr-repti Gekkoer 11 02-03-2007 17:23
Knelere finna Knelere 3 20-08-2004 21:58

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 11:11.