"
Gammel 06-06-2009, 10:59   #1
magnusøy
Guest

Meldinger: n/a
Standard Kvister og sånn...

Har noen terrarier med knelere hvor jeg i dag har noen planter i plast. Synes det ville vært fint med noen ekstra kvister der, både for å pynte og gjøre det bedre for knelerene. Har funnet noen flotte røtter (de har bygget ny vei i nærheten), som ser perfekte ut. Det jeg er usikker på hvor lurt det er å gjøre dette, bl.a. fordi jeg plutselig fant en stor larve på en av røttene som var nesten umulig å oppdage uten at den rørte på seg.

Kan jo kjøpe sånt i butikk, men trenger jeg det da det finnes nok å ta av rundt her? Det jeg evnt. er redd for er sykdomer osv. hvis jeg tar noen lokalt. Mener å ha lest et sted at knelere ikke er spesielt utsatte, da de fleste er godt tilpasset vår bakterieflora.

Noen med gode råd eller egne erfaringer?

Magnus
www.gullebass.com

Sist endret av magnusøy; 06-06-2009 kl 11:00. Begrunnelse: skrivefeil

Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 06-06-2009, 11:41   #2
Reptilfreak

Nero sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Sted: Sør-på sånn ca.
Meldinger: 687
Standard

Du kan koke røttene i vann. 10 minutter burde drepe alt av bakterier der, selv om nesten alle dør før du når kokepunktet.
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 06-06-2009, 14:45   #3
magnusøy
Guest

Standard

Det var et godt tips! Takk og takk!

Magnus
www.gullebass.com

Svar med sitat
Gammel 06-06-2009, 17:31   #4
Reptilfreak

shelob sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Sted: Asker
Alder: 34
Meldinger: 1,650
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (2)
Standard

Det du bør være ops på angående knelere er at de ikke har noe høyde sans.
Så vis man har kvister og slikt i terrariet så er det fullt mulig de skifter ham på den laveste greina og får dermed et dårlig hamskift og kan få store skader/missdannelser.
Dette har jeg sjøl erfart.
Jeg tør ikke lenger ha greiner inne hos min, snakket med Kakon som har peil, og han har heller aldri noen greiner inne hos sine, pga av hamskift.

Er de fullvoksne så er de jo ingen fare, siden de ikke skal ha flere hamskift, eller vis det er slik at den laveste greina er 3x knelerens lengde fra bunnen.
shelob er offline  
Svar med sitat
Gammel 06-06-2009, 20:36   #5
magnusøy
Guest

Standard

Et godt poeng jeg ikke har tenkt på. Det står ikke noen advarsler om dette i de fagbøkene jeg har, og mine knelere er stort sett hele tiden oppe under taket (30 cm) høyt. Nå er jeg veldig fersk innen dette området, og lytter gjerne til de som har erfaringer. Dumt å gjøre de samme feilene som andre har opplevd, så takk for et veldig nyttig tips!!

Magnus
www.gullebass.com

Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
sånn ble tellas nye hjem Ghostgirl Taranteller og skorpioner 14 21-04-2009 19:07
Slange Noen som vet hvor jeg kan få tak i akk sånn? Bredo Slanger, øgler og skilpadder 19 05-02-2009 14:30
Sånn !:) mariee Taranteller 14 29-08-2008 10:50
Sånn kan det gå... _Nagash_ Filmsnutter 12 03-01-2007 17:22
sånn kan det gå.... straymond Media 16 02-01-2007 23:23

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 11:08.