| Knelere Her kan du snakke med andre om knelere. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2008
Sted: Buskerud
|
Hvilken kneler art er det som lever lengst og blir størst ??
Sist endret av Frogger; 13-01-2009 kl 04:52. Begrunnelse: Tittel på innlegget endret. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2007
Sted: Akershus
Alder: 19
|
Jeg vet ikke, men prøv å google it
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2006
Sted: Sandnes (Rogaland)
|
Du trenger ikke å google en gang
Bare søk på forumet Hvilken kneler blir størst? Hvilke som lever lengst vet jeg ikke men her står det hvilken som blir lengst.
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2007
Sted: Karmøy
Alder: 35
|
Det er ingen knelere som lever spesielt mye lenger enn andre - de fleste arter lever rundt 12 mnd.
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2008
Sted: bergen/askøy
Alder: 24
|
et lite spøsmål, når det kommer til lys til knelere. så ser jeg så mange snakker om at når de filmer dyrene i terraet, pressiserer de at det ikke er der til vanlig, men bare når de filmer. skal de ikke ha lys? er dette pga eventuell varme fra pæren? selv har jeg laget et terra til min Sphodromantis Sp der jeg har LED lampe som ikke blir varm, det er fin temperatur i rommet så trenger ikke mere varme. men kan jeg ha den lampen på? på dagtid selfølgelig?
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
|
Du skal være forsiktig med lys til knelere, spesielt de knelerne med store lyssterke øyne - jeg har (også hos meg selv) sett at øynene deres får store mørke blinde flekker, så unngå sterke lyskilder til knelere - spesielt gjelder det som nevnt over knelere med store øyne.
Arter som ser ut til å tåle lite lys er f.eks arter fra Sphodromatnis, Hierodula, Mantis, Iris osv Så lenge du har dagslys inne på rommet ditt, og du ikke trenger varmen den gir - så ville jeg ikke brukt den (annet enn ett par timer på kvelden for å gi den litt lenger dag enn den nordiske om vinteren)
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
|
Det kommer an på hvilken art, men i utgangspunktet ja
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2008
Sted: Nordland.
Alder: 20
|
Tenkte da på Hierodula unimaculata, hører den kan bli ganske så mediumstor. Men jeg tror planten den skal stå med kommer til å slite en del om den skal ha såpass svakt lys! Det hvite vinterlyset blir vel også kanskje muligens i det sterkeste laget (syns ihvertfall sjøl at den er litt i det lyseste!). En annen ting er at jeg så du annbefalte å gi kneleren morfa maggot! Dette hørtes ut som en kjempeide nå på vinteren siden jeg sliter litt med å skaffe fluer! (sporer litt av nå, men håper det går greit folkens!) vil unimaculata kunne spise disse både som maggots og som fluer?
Takker for svar! |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
|
Maggots til en slik kneler høres ut som det kan bli litt lite, spesielt etter ett par tre hamskifter. Ikke er det sikkert de vil jakte på dem heller. Men sirisser er fin mat til Hierodulas.
En kneler trenger ikke planter, en del kvister er nok - men pass på at det ikke er for tett, da kan de få problemer når de henger og skal ha hamksifte. (de trenger minst doble kroppslengden fritt under seg når de skifter ham)
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Hvilken kneler blir størst? | Sathanas | Knelere | 3 | 27-10-2008 12:46 |
| Hvilken skorpion er størst? | nemesis230ce | Skorpioner | 9 | 16-05-2008 10:48 |
| hvilken art?(kneler) | Kikkan | Knelere | 4 | 20-11-2007 19:30 |
| blir ikke kneler denne gangen men.... | reptildude | Småprat | 2 | 05-06-2007 15:04 |
| Hvem Blir StØrst FØrst? | Blondi | Taranteller | 2 | 13-04-2006 19:56 |