| Knelere Her kan du snakke med andre om knelere. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2007
Sted: SkorpionFarmen
Alder: 22
|
Hei!
Som sikkert mange andre gjorde på Terrariedyr messen i hønefoss for nesten 4mnd siden, så kjøpte jeg meg en kneler av Kakon, altså en Hierodula unimaculata. Har noen av deres vokst VELDIG fort? Min har blitt STOR! Har hatt 6 eller 7 hamskifter, og har blitt nesten 7cm lang (ikke utstrekt!) Når Zatii hadde med sin på utstillingen vi holdt, (også kjøpt av Kakon på messen i hønefoss) så var den vertfall dobbel så liten. Den jeg har er vertfall utrolig glad i mat, spiser det den får tilbydd, og spiser omtrent til abdomen sprekker Skal legge ut noen bilder senere i dag. Fikk nesten litt sjokk når jeg kom inn på dyrerommet i går, og så kneleren hadde blitt nesten dobbel så stor, og med vinger ![]() (Ps. Skal ut å kjøpe inn litt ekstra fotoutstyr i dag, så bilder skal det komme uansett)
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
|
Bare legger ut noen bilder jeg tok i går jeg, og et bilde av den da den kom.
Selv om det ikke er så gode bilder å sammenligne med hverandre, så ser dere uansett hor mye større den har blitt ![]() Da den kom 21sep 08: ![]() I går 14des 08: ![]() Og til slutt et portrett bilde: ![]() Nå? Noen av deres som har vokst så fort?
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2007
Sted: Møre og romsdal
Alder: 21
|
Den var diiger! Min har ikke skiftet ham siden du så den sist, så deres er sikkert TRIPPELT så stor som min nå
Er det en sofa den står på forresten?
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2006
Sted: Asker
Alder: 34
|
Hannen min er også blitt full voksen nå. med flotte grønne vinger.
Hunnen har 2 hamskift mindre enn hannen. Men det skal vel være korrekt etter det jeg har lest, så vokser hannene fortere enn hunnene. Nå solgte vel kakon knelere L2 og L3. Jeg kjøpte L3. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
|
Zatii: Er nok sofaen min den står på ja
![]() Shelob: Jeg kjøpte en av de minste som han hadde til salg. Rett å slett av å få gleden av mange hamskifter. Men tror du da dette er en hann, siden den har vokst så fort? Virido: Kan hende, vamren er ikke så sinnsyk på rommet nå, som den kan være på sommern. Har det heller ikke alt for fuktig med den. rundt 50-60% eller noe. Varmen ligger på 23-25c grader hele døgnet nå ca.
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2006
Sted: Asker
Alder: 34
|
Tatt fra boka mi Eksotiske Insekter
-man kan se forskjell i kjønn ved å telle "ledd" på bakkroppen. Hunner har 6 synlige ledd, mens hannen har 7 ledd. Når de blir voksne, så blir hannen meget fin og spinkel med tynn bakkropp. Hunnen derimot er kraftig bygget, bakkroppen er bred og "fyller ut" under vingene, dvs vis man kikker på kneleren fra undersiden vil man ikke se undersiden av vingene på hunnen. |
|
|
|
|
|
#8 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2007
Sted: Karmøy
Alder: 35
|
Sitat:
![]() Lykke til !
|
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2007
Sted: Karmøy
Alder: 35
|
Tror ikke du skal ha de store betenklighetene med å parre dem selv om de er søsken
|
![]() |
| Emner |
| hierodula unimaculata |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Sphodromantis sp, (Hierodula sp.) artsbestemmelse. | john | Knelere | 2 | 01-08-2008 02:24 |
| Mine knelere 4 - Hierodula membranacea | Kakon | Knelere | 2 | 01-01-2008 17:27 |
| Hierodula Membranacea sår? | john | Knelere | 12 | 13-12-2007 22:18 |
| Hierodula Membranacea + lysrør og sparepærer! :\ | NFredrik | Knelere | 2 | 08-08-2007 18:24 |
| terarie til Hierodula Membranacea | NFredrik | Knelere | 7 | 07-08-2007 21:49 |