| Knelere Her kan du snakke med andre om knelere. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2005
Sted: Bergen
Alder: 23
|
Hei jeg får en kneler kokong hit i løpet av noen dager.
Og siden jeg bare har vært borti voksne individer må jeg spørre: 1. Hva bør jeg gjøre for å håpe på at det blir noen nymfer? 2. Noen tips? 3. Andre ting jeg bør tenke på? 4. Hva bør jeg mate de eventuelle nymfene med? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Member
Medlem siden: Mar 2005
|
1: Sørge for at de har passelig temp og fukt.
2: Hvis de klekker så får du jæ***g mange nymfer. Så for å gjøre det enkelt så putter du 10, og 10 i passende beholdere. Til slutt sitter du igjen med 1 i hver boks. Høres brutalt ut, men den sterkeste overlever. 3: De er på størrelse med maur når de er født, de er ganske raske, og de hopper noe sinnsykt. selv hullene i en petboks er for stor. Jeg opplevde at nesten halvparten stakk av. fant de på vegger og i tak lenge etterpå. og åpner du lokket så spretter det ut minst 10-15 stk på en gang. 4: Bananfluer er et must å ha for hånd. hvis det ikke er sommer, for da kan du plukke bladlus, men det er tidkrevende og et slit. Hvis du får en konkong så ønsker jeg lykke til. tross alt stresset så er det kjempe gøy. Hva slags art er det du skal ha da? |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Caffeinism
Admin
Sted: Buskerud
Alder: 28
|
Jeg kjøper gjerne en eller to av deg hvis du vil selge=)
Mvh Robin
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
|
Tusen takk for hjelp varg2
![]() Det er en kokong fra kneleren Mantis Religiosa. Men har et spørsmål til: 5. Hvor skaffer man bananfluer? Og til deg _Nagash_ om det blir en del kommer jeg til å selge, om du holder utkikk på lista over dyra mine så legger jeg ut om dyr jeg selger der. Men skal prøve å huske på deg med en gang om det blir noe
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Caffeinism
Admin
|
Bananfluer kan du få en lokal dyrebutikk til å bestille. Jeg gjorde dette for å fore på slingsene mine. PS. Ã…pne esken de kommer i ute!
![]() Mvh Robin
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
|
Tusen takk for svar
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2006
|
Hvis du greier å skaffe deg noen (ca. 8-10) bananfluer (zoo butikk) kan du lage deg "kultur" og avle selv. Dette er både interresant og lærerikt, og masse god mat til nymfene dine.
Lykke til. Terra. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2006
|
Hvorfor kjøpe når en kan lage selv. Det blir nok det billigste i lengden.
Fra du "setter" kulturen til fluene er klekket tar det ca 2-3 uker, litt etter hvor varmt den står osv. Og jeg er helt enig, de vingeløse er lettest og holde orden på (ikke at det er et problem, de er jo nede på flaska) og nymfene mates i lukket boks. Mvh. Terra. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Caffeinism
Admin
|
Tror jeg betalt 60-70kr for en kultur jeg. Da fikk jeg Maaaaaaaange, alt for mange!
Mvh Robin
|
![]() |
| Emner |
| kneler, kokong |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Kokong/Eggsekk | Jonas | Knelere | 3 | 31-05-2008 17:50 |
| Dubia kekerlakker har slipt kokong. | moniq | Andre insekter | 12 | 26-03-2008 22:21 |
| Kneler Kokong | Griffsnuff | Knelere | 5 | 05-02-2008 20:35 |
| Ubefruktet kokong... | nidhogg | Knelere | 9 | 23-10-2007 10:54 |
| Kokong. | Terra | Knelere | 13 | 14-07-2006 09:38 |