| Insekter Knelere, kakerlakker og andre insekter |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 | |
|
Member
Medlem siden: Apr 2008
Sted: Telemark
|
Flyttet fra http://www.reptilfreaks.no/forum/kjop-virvellose-dyr-og-insekter/6030-bladdyr-pinnedyr-kneler-onskes-kjopt.html . Venligst hold spørsmål til pm om det går på det generelle, og ikke rettet mot annonsen.
_Nagash_Sitat:
Trine Sist endret av _Nagash_; 17-04-2008 kl 18:02. |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2007
Sted: Bergen
|
har aldri hatt noen problemer med det, men da er det viktig å ha nokk mat til alle arter tilenhver tid og sef nok plass
![]() husk at noen arter pinnedyr arter er mer agressiv enn andre og noen spruter gift om de blir irritert...lese nøye på arter du vuderer å kjøp og vuder selv hva enselv tror går bra...det var nå det jeg gjorde ![]() har snart nymfer klare av knelerarten Sphodromantis sp som er en fremmragenede nybegynner art ![]() får dessuten P.shultei og noen nye Oreophoetes Peruana pinnedyr nymfer om noen ukers tid, så det blir mulig salg av avkom av disse i nær fremtid
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2007
Sted: Karmøy
Alder: 35
|
For info rundt diverse knelerarter så anbefaler jeg knaal
Ellers så er det en del info å hente i diverse knelertråder her på forumet : Knelere - Reptilfreaks.no
|
|
|
#4 | |
|
Member
|
Sitat:
Er definitivt interessert. Tror jeg vil holde meg vekk fra de giftsprutende foreløpig. Fint hvis du setter meg på din liste over interesserte. Jeg har hatt lyst på pinnedyr siden i høst så det var kjempemoro å finne dem nå og dette forumet.Jeg har hatt mange slags dyr i livet mitt og er godt voksen så kan nok lese meg til en del. Hvis jeg får til dette her kunne det vært morsomt å fått det til i den nye 8de klassen jeg starter med til høsten (hvis den består av snille elever da heheh) Trine |
|
|
|
|
|
|
#5 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2007
Sted: Molde
|
Sitat:
![]() (ThorEH skal ikke du ha noen nye knelerarter?) Ellers, hva med skorpioner, finnes noen "snille" arter der også
|
|
|
|
#6 |
|
Member
|
Tusen takk. Et siste spørsmål. Hva er alternativ pinnedyrmat til bringebær eller bjørnebærblader på denne tiden av året? Leste et sted at man skulle være forsiktig med de første bladene på våren også. For oss nybegynnere så har vi jo ikke høstet i høst og fryst ned. Mange snakker om eføy, mens iden det finnes mange arter av dette - kan noen gi tips of hvilken art eføy man bør velge til pinnedyr? Trine
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Member
|
kult - blir en morsom sommer og høst tror jeg. De derre snille skorpionene hørtes artige ut. Betyr det at man bare blir litt uvel hvis den stikker? Hvor uvel blir man av de ikke så snille skorpionene man finner i dyrebutikker for tiden?
Trine |
|
|
|
|
|
#8 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2007
Sted: Molde
|
Sitat:
Ellers så er det billigere å kjøpe alle kryp fra privatpersoner. Bare å lese rund på forumet, og andre forum. Om du intreserer deg for kryp så kan jo Phalagorns Kryp Forum - Nordens största forum inom ryggradslösa djur :: Index være noe!? NFredrik
|
|
|
|
#9 |
|
Member
|
så hvordan er de "snille" da?
Trine PS takk for svaret. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Caffeinism
Admin
Medlem siden: Jun 2005
Sted: Buskerud
Alder: 28
|
De fleste av Keiser skorpioner (Pandinus imperator/Heterometrus sp.) foretrekker å bruke klørne sine, fremfor giftbrodd. Den er et slags "siste utvei". Som regel er de så tollerante at de godtar at du håndtere de litt også, selv om jeg ikke anbefaler det. De mer potente artene kan gi deg alvorlige reaksjoner på giften ved stikk, men disse selges heldivis ikke i vanlige dyrebutikker.
En generell, men ikke sikker regel, er at de fleste skorpioner med store klør, gjerne er mindre giftige, og motsatt. Ta alikevel alltid forhåndsregler ved ukjente/uidentifiserte arter, og behandle de som "potente". Eksempel: Pandinus imperator. Store klør,tynn hale, ikke farlig for mennesker. ![]() Androctonus australis. Små klør, kraftig hale. Farlig for mennekser. ![]() Mvh Robin
Who here has telekinesis? Raise my hand! Sist endret av _Nagash_; 18-04-2008 kl 00:54. |
|
|
|
![]() |
| Emner |
| info, knelere, pinnedyr |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Knelere | Draanes | Knelere | 5 | 28-02-2008 20:01 |
| Knelere | Shibiz | Knelere | 26 | 12-02-2008 20:31 |
| Skal anskaffe meg knelere/pinnedyr.. Noen tips? (: | Sturla | Terrarier | 3 | 27-10-2007 20:45 |
| knelere | Hymenopus | Knelere | 0 | 16-06-2006 08:25 |
| Knelere | finna | Knelere | 3 | 20-08-2004 21:58 |