| INFORMASJON Informasjon om Reptilfreaks.no. Her finner du kjøreregler for forumet og annen viktig informasjon! |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 | |
|
Reptilfreak
Admin
Medlem siden: Nov 2003
Sted: Bergen
|
I det siste har det begynt å florere med nye skrift språk på reptilfreaks. Diverse former og kombinasjoner av SMS språk og Dialekt. Dette gjør forumet for mange tunglest samtidig som det gir forumet et useriøst preg. Husk at ikke alle snakker samme dialekt som deg. Det samme gjelder banning og stygt "munnbruk/skriftbruk)
![]() I Norge har vi to offisielle skriftspråk, Nynorsk og Bokmål, bruk disse språkene. Vil også minne om vår forumregel #1 Sitat:
Vi gjør ikke dette for å skape dårlig stemning, men grunnet den økende tendensen her inne er vi nødt å gjøre noe. Sist endret av Frogger; 10-06-2008 kl 15:45. |
|
|
|
|
|
|
#2 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2006
Sted: Sandnes (Rogaland)
|
Sitat:
Staving på siden
|
|
|
|
#3 | |
|
Reptilfreak
Admin
Medlem siden: Nov 2003
Sted: Bergen
|
Sitat:
![]() Bra du fant frem den linken så kan vi ta eventuell diskusjon i den tråden! |
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2007
|
Sidan debatten om skriftspråk er oppe, vil eg nytte høvet til å skrive nynorsk i nokre veker. Eventuelt så lenge eg klarar hugse på det.
Dette av fleire grunnar, fyrst og fremst av di det er morsmålet mitt. Litt fordi eg vil gjere mitt for å styrkje posisjonen til landsmålet, litt for moroskuld. Vonar forslaget vert godt motteke, og at de framleis kan sjå på meg som ein seriøs debattant på dette gilde internettfora.
I was right in the middle of a fucking reptile zoo, and somebody was giving booze to these goddamn things. Won't be long now before they tear us to shreds... -Raoul Duke, Fear and Loathing in Las Vegas. |
|
|
|
|
|
#5 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2007
Sted: Bærum. Uhuhu.
|
Sitat:
Interessant idé. Eg trur eg vil følgje deg på den der, i alle fall for nokre dagar!
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Sted: Oslo
|
Og eg tror inte at eg skjønner nokon ting/teng ? av nynaursken deres..
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 21
|
da lar du heller være å svare på nynorske innlegg da vet du Bendick
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
Sted: Oslo
|
Eg trur kan hende at det vil vera noe drygt å krevja at eit nynorsk innlegg skal fengja eit nynorsk svar frå alle. Det bør på den anna sia ikkje hindra oss frå å freiste å halda oss til velskrivne svar. Det er nokre gonger tungt å lesa dei mest forkorta og dialektprega innlegga.
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Apr 2008
Sted: norge
|
OffT: Gilde internettfora?
hahaha! Genialt!OnT: Vel, jeg er forsåvit enig med dere her. Men må få legge til at jeg ikke hverken kan eller vil lære meg nynorsk hehe! Men for min del kan folk bare skrive det, men tanke på at det faktisk er en av "innlands" språkene våre.Jeg vil å få legge til at jeg vil ikke se ned på de som skriver nynorsk, jeg vil heller sitte og hummre litt når jeg leser innleggene deres Men fortsatt ta dere seriøst.MvH North(Hauk)
|
|
|
|
![]() |
| Emner |
| reptilfreaks, språk |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Gamle PM fra Reptilfreaks | Frogger | Driftsmeldinger | 2 | 11-01-2008 14:53 |
| kropp språk? | jernmannen | Snoker | 4 | 07-03-2007 22:44 |