"

INFORMASJON Informasjon om Reptilfreaks.no. Her finner du kjøreregler for forumet og annen viktig informasjon!

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 08-09-2016, 00:33   #1
Reptilfreak
Admin

Frogger sin avatar

Medlem siden: Nov 2003
Sted: Bergen
Meldinger: 5,099
Standard Vi oppgraderer Reptilfreaks

Som skrevet tidligere så står reptilfreaks ovenfor en stor oppgradering.
Forumet vil bli helt nytt (vi bytter software) og vil bli så moderne som et forum kan bli i 2016 uten å hete Facebook.

Hovedformålet med oppgraderingen er få et oppdatert stabilt forum. Samtidig så ønsker vi å forenkle forumet. Få vekk unødvendig funksjonalitet som ingen allikevel bruker.
Litt om nyhetene:

Forbedret innlogging og registrering.
Det vil være mulig å logge inn/registrere seg via de fleste sosiale nettverk (som vi åpner for). Primært har vi tenkt å åpne for innlogging fra Facebook, Google og Twitter. Men om det er ønsker om andre nettverk så kan dette evt. ordnes.
All registrering vil være anonym. Brukernavn fra f.eks FB vil ikke registreres eller vises på Reptilfreaks så sant man ikke aktivt ønsker dette.
Det vil også være mulig å logge inn med registrert epost adresse eller brukernavn. Fritt valg.

Forumet:
Forumet er som alt annet helt nytt. Men etter min mening mye enklere enn tidligere. Nå blir det slutt på dustete koder som man må legge inn for å vise en youtube, vimeo film eller bilder. Bare legg linken til bildet eller filmen inn i der du skriver og bildet filmen vises.

siden alt er nytt så vil det være vanskelig å komme på alt i farten.. Men alt er etter min mening enklere og lettere å forstå. (med forbehold om vanemennesker og at jeg tar feil).

Galleri:
Helt nytt og helt anderledes enn det gamle.

Chat
Ja Chat.. Det vil være en chat på reptilfreaks. Den vil i motsetning til alle de tidligere chattene vi har hatt være helt integrert i forumet. Er du logget inn på RF er det bare å klikke på Chat og du er inne.
Det vil vises på forsiden hvem som er på chatten..
Pr. dags dato heller jeg mot at denne er aktivert på siden, men med visse forbehold. Reptilfreaks skal i hovedsak være et forum, ikke en chat

Linker
Det finnes et utall veldig gode og informative web sider.. Like greit at vi kan lage en samling slik at flere kan nyte godt av dem. Derfor en link samling.

Kjøp/Salg
Kjøp og salg vil bli en del av forumet og ikke en elendig sak som vi har nå.
For de som lurer så vil det åpnes for kjøp/salg av reptiler på reptilfreaks fra den dagen det blir lovlig (eller ingen kan straffes for det). Frem til den dagen vil det kun være lovlig å omplassere skilpadder som er lovlig i Norge.

Som nevnt, alt være nytt på reptilfreaks, også hvordan reptilfreaks kommer til å se ut.

har dere noen ønsker, så kom med dem, så skal jeg se hva som kan gjøres og ikke gjøres.

Sist endret av Frogger; 08-09-2016 kl 00:47.
Frogger er offline   Svar med sitat
Følgende 2 medlemmer liker Frogger sitt innlegg:
Gammel 08-09-2016, 00:46   #2
Reptilfreak
Admin

Frogger sin avatar

Standard

Glemte helt å si at oppgraderingen er i full gang. Men det er en stor jobb som naturlignok tar litt tid.

Skal prøve å holde dere oppdatert om noe spennende skjer.
Gammel 08-09-2016, 12:50   #3
Reptilfreak

Tatanka Yotanka sin avatar

Medlem siden: Aug 2012
Sted: Troms
Alder: 20
Meldinger: 284
Standard

Hvordan blir det med den gamle brukeren visst man bestemmer seg for å logge på med Google+?
Gammel 08-09-2016, 12:57   #4
Reptilfreak

Reptils sin avatar

Medlem siden: May 2011
Sted: Tromsø.
Meldinger: 1,924
Standard

Chat er kult!

På topp-lista av hva jeg kan komme over, vil mulighet for å eventuelt kunne tagge brukere i andre poster kunne være nyttig.
Slik at du eventuelt har mulighet til tagge mer erfarne medlemmer i enkelte poster.

Faktablad-delen trenger omsorg og kjærlighet, og det bør ikke være fritt fram å legge inn ett faktablad, slik det er i dag. Det bør heller ikke være flere faktablad per art slik det er idag. Fra det ene til det neste til det siste varierer informasjon voldsomt, og det er mildt sagt uheldig.

Halvparten av faktabladene her inne er søppel, det bør være en eller annen form for godkjennelses-prosess i bildet.
Jeg tror, TROR jeg liker systemet, og malene terrariedjur har.

Jeg hadde forgudet om forumet var todelt, eller ihvertfall at insektposter ikke havner på forsiden på lik linje med reptilposter. Mulig det er bare meg, men.

En løsning på lik linje med andre forum hvor insekter eller andre arter utover hva forumet gjelder ( f-eks bp.net) havner i egne underforum.

Har dere satt ett mål for når dere håper oppdateringen vil være fullført?

Sist endret av Reptils; 08-09-2016 kl 13:05.
Reptils er offline   Svar med sitat
Gammel 08-09-2016, 16:19   #5
Reptilfreak

Goomba sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
Sted: Rogaland
Alder: 26
Meldinger: 1,091
Standard

Chat er fint, jeg vet vi var flere som brukte irc-chaten flittig, men jeg ser bekymringen til Frogger, det må ikke bli sånn at man heller går inn i chaten for å spørre spørsmål som andre kan få nytte av senere. Det er det som er så fint med forum, du kan få hjelp til noe, samtidig som andre med samme problem kan se alle de gode svarene du fikk, så slipper vi unna en del av problemet med at de samme spørsmålene kommer om igjen.

Der tenker jeg kanskje det må ligge litt på de som bruker chaten, ser man noe som burde vært en tråd, gi beskjed at det heller kan opprettes en tråd for det. Slik som chaten var sist følte jeg ikke det var et problem, men det kan jo være det blir annerledes nå når den blir integrert og så lett tilgjengelig. Så alle får være "moderatorer" på chaten og passe på den delen.
Goomba er offline   Svar med sitat
Gammel 08-09-2016, 16:36   #6
Reptilfreak
Admin

Frogger sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Tatanka Yotanka Vis post
Hvordan blir det med den gamle brukeren visst man bestemmer seg for å logge på med Google+?
Du må samstemme kontoene dine.. så skal det gå bra.
Gammel 08-09-2016, 20:58   #7
Reptilfreak
Admin

Frogger sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Reptils Vis post
Chat er kult!

På topp-lista av hva jeg kan komme over, vil mulighet for å eventuelt kunne tagge brukere i andre poster kunne være nyttig.
Slik at du eventuelt har mulighet til tagge mer erfarne medlemmer i enkelte poster.
Du har mulighet til å følge enkelt medlemmer og bli varslet på f.eks mail.når de skriver eller gjør noe nytt.

Sitat:
Faktablad-delen trenger omsorg og kjærlighet, og det bør ikke være fritt fram å legge inn ett faktablad, slik det er i dag. Det bør heller ikke være flere faktablad per art slik det er idag. Fra det ene til det neste til det siste varierer informasjon voldsomt, og det er mildt sagt uheldig.

Halvparten av faktabladene her inne er søppel, det bør være en eller annen form for godkjennelses-prosess i bildet.
Jeg tror, TROR jeg liker systemet, og malene terrariedjur har.
Faktabladene skal få en gjennomgang det står høyt på listen, men i første omgang så gjelder det å få forumet over på en mer stabil platform.

Sitat:
Jeg hadde forgudet om forumet var todelt, eller ihvertfall at insektposter ikke havner på forsiden på lik linje med reptilposter. Mulig det er bare meg, men.

En løsning på lik linje med andre forum hvor insekter eller andre arter utover hva forumet gjelder ( f-eks bp.net) havner i egne underforum.
Listingen av de siste innleggene på forumforsiden vil nok forsvinne slik den er i dag og bli endret til noe forhåpentligvis mye bedre og uvant for dere... Har ikke fått sett på det så mye enda, men nå har vi mulighet til at alle kan selv lage sin egen forside på reptilfreaks. Om det blir åpnet for dette eller ikke har jeg ikke bestemt meg for enda. For mange muligheter kan fort ende med at ting blir for komplisert..

Sitat:
Har dere satt ett mål for når dere håper oppdateringen vil være fullført?
Så fort som mulig..
Vanskelig å si noen dato, da konvertering av gammel til ny database tar urovekkende lang tid men så fort som mulig forige uke håpet jeg på to uker.. nå tror jeg nok det vil gå litt lengre tid. Har ikke lyst å slippe folk inn før vi har fått testet det og verifisert at alt virker tilfredstillende.

Sist endret av Frogger; 08-09-2016 kl 23:50.
Gammel 11-09-2016, 17:12   #8
Reptilfreak

CamStatic sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Sted: Østlandet
Alder: 30
Meldinger: 4,139
Standard

Ting jeg kommer på med det første er mulighet for å tagge og følge tråder, slik at man får en notification enten på mail eller på selve forumet når man logger inn. Eller begge deler.
CamStatic er offline   Svar med sitat
Gammel 11-09-2016, 22:28   #9
Reptilfreak
Admin

Frogger sin avatar

Standard

Den funksjonen har du hatt i mange år Cam klikk på "trådverktøy" Opprinnelig sto den default på, men etter at mange klaget så må man nå slå den på manuelt.
Ligger også en funksjon i profilen din for alltid å ha den påslått.

Den vil følgelig også være i det nye forumet
Følgende 2 medlemmer liker Frogger sitt innlegg:
Gammel 14-09-2016, 11:10   #10
Reptilfreak

Medlem siden: Mar 2012
Sted: Bohuslän, Sverige/ Oslo, Norge.
Alder: 27
Meldinger: 159
Standard

Når kan man forvente at denne oppgraderingen er ferdig, ca?

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Reptilfreaks Galil Småprat 8 19-02-2009 12:39
Reptilfreaks - et puseforum? Miroxx Ris & Ros 79 13-10-2008 22:28
Språk på reptilfreaks Frogger INFORMASJON 10 11-06-2008 23:29

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 16:39.