"

Reptilfreaks.no > Informasjon og endringer på Reptilfreaks.. > INFORMASJON Info VIKTIG! Chimaira Buchhandlung Hacket..

INFORMASJON Informasjon om Reptilfreaks.no. Her finner du kjøreregler for forumet og annen viktig informasjon!

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 04-05-2010, 13:29   #1
Reptilfreak
Admin

Frogger sin avatar

Medlem siden: Nov 2003
Sted: Bergen
Meldinger: 4,310
Blog Entries: 4
Standard VIKTIG! Chimaira Buchhandlung Hacket..

Den tyske Nettbutikken/bokbutikken Chimaira Buchhandlung, Chimaira Buchhandels GmbH som har spesialisert seg på reptilrelaterte bøker har blitt hacket.

30 April mottok jeg denne mailen:
Sitat:
Navn:		header.gif
Visninger:	117
Størrelse:	9.4 KB
It has surfaced during routine maintenance of our systems that there were irregularities in the structure of our data sets. This might suggest that hackers have tried to manipulate our sites. Our high security standards entail that credit card data are saved in our databank only in encrypted format so that unauthorized access is made impossible. Be that as it may, we have to ask you to check your credit card statements carefully and advise your bank or credit card provider immediately if you note any irregularities.

We apologize for any inconvenience caused.

Kind regards,

Your Chimaira Team
Jeg handlet i denne nettbutikken i November 2009 og antok at dette ikke gjelder meg, men akk så feil det er mulig å ta.
I dag fikk jeg en telefon fra banken min som hadde av tysk politi blitt gjort oppmerksom på at bl.a kortnummeret mitt, inkl. CCV kode var kommet på avveie og sansynligvis var solgt på nettet. Resultat Sperret kort.

Banken min har bedt meg opplyse om at dette mest sansynligvis gjelder alle som har handlet i den omtalte nettbutikken og bedt meg gjøre andre i samme gruppe oppmerksom på det.

Har dere handlet hos Chimaira Buchhandlung, sjekk konto utskriften deres for uatoriserte trekk. Evt. Sperr kortet deres og skaff dere et nytt!
Frogger er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 05-05-2010, 12:29   #2
Caffeinism
Admin

_Nagash_ sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Sted: Buskerud
Alder: 28
Meldinger: 5,364
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (2)
Standard

En gammel traver på Reptilweb opplevde det samme og fikk en telefon av en bankansatt når jeg stod og pratet med han. Han ble også anbefalte sperring av kort.

OBS OBS folkens!
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Hva er viktig når det gjelder spiderlings? Kraissy144 Taranteller 11 06-05-2010 15:06
Derfor er det viktig... Viridovipera Helse og sykdommer hos reptiler 6 30-12-2007 00:37
VIKTIG VIKTIG!!! reptilfrelst Småprat 17 13-06-2007 17:45

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 10:14.