"

Hjelp! Er det noe du ikke får til på siden som du trenger hjelp til er dette stedet å be om hjelp

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 09-05-2011, 12:28   #1
Junior Member

Medlem siden: May 2011
Sted: Norge
Meldinger: 2
Standard Leopard Gekko Pris/Terrarium

Hei Hei! Lurer på hva en LeopardGekko koster(selve dyret) og hva koster utstyret og for mat i måneden.Kan man søke om tillatelse for å ha en gekko?

Vet det er mange poster om akkurat dette temaet men jeg er litt lat

Har alle leopard gekkoer så tykk hale som kan ses på mange videor. eller er det siden den har grodu ut på nytt?
IvI er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 09-05-2011, 15:26   #2
Reptilfreak

Seatre sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Sted: Bergen
Alder: 18
Meldinger: 46
Standard

En leopard gekko koster alt fra 600-1200kr mener jeg og ha lest!
Utstyret er ikke billig, jeg har nettopp handlet inn til min leo og alt av lys og varme + litt innredning kom på rundt 1700kr.
En leopard gekko spiser ca. 50kr i uken.
Halen er så tykk som du har sett på videoer for den lagrer fett og vitaminer i den, ikke fordet den har mistet den.
Svar med sitat
Gammel 09-05-2011, 19:25   #3
Reptilfreak

Tony sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Sted: bergen/askøy
Alder: 24
Meldinger: 1,107
Blog Entries: 14
Standard

da kjøper du deg en gullfisk. er du for lat til å søke i 1 minutt, så styrer du heller unna noe som helst reptil, det blir altfor mye arbeid for deg.
Svar med sitat
Gammel 09-05-2011, 20:17   #4
Junior Member

Medlem siden: May 2011
Sted: Norge
Meldinger: 2
Standard

Hvis jeg ender opp med å kjøpe en Leopard Gekko så lar jeg selvfølgelig ikke den sulte eller mistrives. jeg mener at hvis man kjøper et dyr skal man være interessert i det å gjøre det du kan for å få den til å trives. Kom nettopp hjem fra skolen da jeg skrev det :/ ''LITT'' dårlig formulert...
IvI er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 09-05-2011, 20:39   #5
Reptilfreak

Tony sin avatar

Standard

er du for sliten siden du kommer fra skolen, så venter du heller til du orker, så leser du istedenfor.. når du til og med skriver at du vet at det er mye info ute om det, men ikke gidder å søke, så syntes jeg du spart deg fra å skrive inn i det hele tatt..

du får heller søke litt her inne, og litt på google så finner du et tonn info om de, alt du trenger å vite, så kan du heller komme med konkrete spørsmål her inne om ting du ikke skjønner, eller vil ha utvidet info om. så kommer folk her inne til å være ganske grei og svare så godt de kan
Svar med sitat
Gammel 21-05-2011, 15:53   #6
Reptilfreak

constrictor3 sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Sted: sør-trøndelag
Alder: 23
Meldinger: 144
Blog Entries: 30
Standard barnslig

ikke mye seriøse svar her da.. ikke alle gidder å sitte på nettet en evighet og søke å søke.. jeg kunne ikke en dritt om slanger da jeg fikk min første boa constrictor,men med hjelp av mine venner lærte jeg en hel masse! trenger ikke nett for å få info,dette ble litt vel barnslig. heller prøve å svare skikkelig på spm! å dette blir nok rettet mot deg ja tony,jeg synes du heller bør hjelpe isteden for å være så frekk.sånn oppførsel kommer ofte fra 14 årige snipjenter ogg ikke fra en ''voksen'' gutt/mann på 23 år. dette kunne du spart deg for.
kansje han ikke gidder å sitte på pc å lete og lete og heller bruke mer tid på det evt dyret han skaffer seg! blir så provosert av sånt.

men til deg IvI: du vil finne noen som kan gi deg svar på akkurat dette, ikke vanskelig og ta en svipptur over grensa heller å hvertfall se på dyr,og ja du finner masse info her inne håper du får det svare du leter etter,jeg er også på utkikk etter d samma,så om jeg finner før deg sender jeg en pm skal over grensa snart å se hva jeg finner der.. man trenger ikke alltid nett for å bli klok på dyr,tvert i mot om man har venner med slike
constrictor3 er offline  
Svar med sitat
Gammel 21-05-2011, 16:35   #7
Reptilfreak

Reptilicious sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Sted: Rogaland
Alder: 26
Meldinger: 622
Blog Entries: 2
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av constrictor3 Vis post
ikke mye seriøse svar her da.. ikke alle gidder å sitte på nettet en evighet og søke å søke..
Stiller meg bak Tony her..

Ikke alle gidder nei, men det burde alle gidde.. Og heller spør her inne om det er noe du lurer på som du ikke har funnet andre plasser.. Leslesles!!
Svar med sitat
Gammel 21-05-2011, 16:44   #8
Reptilfreak

lompah sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Sted: Akershus
Meldinger: 1,728
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (2)
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av constrictor3 Vis post
ikke mye seriøse svar her da.. ikke alle gidder å sitte på nettet en evighet og søke å søke.. jeg kunne ikke en dritt om slanger da jeg fikk min første boa constrictor,men med hjelp av mine venner lærte jeg en hel masse! trenger ikke nett for å få info,dette ble litt vel barnslig. heller prøve å svare skikkelig på spm! å dette blir nok rettet mot deg ja tony,jeg synes du heller bør hjelpe isteden for å være så frekk.sånn oppførsel kommer ofte fra 14 årige snipjenter ogg ikke fra en ''voksen'' gutt/mann på 23 år. dette kunne du spart deg for.
kansje han ikke gidder å sitte på pc å lete og lete og heller bruke mer tid på det evt dyret han skaffer seg! blir så provosert av sånt.
Stiller meg bak Tony her jeg og. "Ikke alle gidder å sitte på nettet en evighet og søke å søke" det er snakk om leopard gekko, et av de aller vanligste reptiler å ha i fangenskap, som det er masse bilder, info og spørsmål om og et enkelt søk på google er ikke harde greiene, da er det faktisk verre å sitte her å skrive spørsmåla som du kunne funnet med en gang ved å søke "leopard gecko care sheet" på google.

En annen sak "så frekk.sånn oppførsel kommer ofte fra 14 årige snipjenter ogg ikke fra en ''voksen'' gutt/mann på 23 år" - say what? Kommentaren til Tony var helt bra, mer eller mindre genial, og når en person sier såpass rett fram at vedkommende er for lat til å gidde å søke enkelt på google, så synes jeg også at vedkommende virker for lat til å kunne ta vare på et dyr i det hele tatt.

Så det å "lete og lete" er bare tull sagt. Hadde det vært snakk om et meget spesielt og unikt dyr som veldig få har så hadde jeg fattet "latskapen" men ikke i dette tilfellet... Så dette kunne egentlig DU spart deg for, constrictor3
Svar med sitat
Gammel 21-05-2011, 17:37   #9
Reptilfreak

silke sin avatar

Medlem siden: Aug 2004
Sted: Rogaland
Alder: 30
Meldinger: 227
Standard

Må faktisk stille meg bak Tony på denne.
Det er mange som velge den enkleste veien å bare spørre seg frem på forumene fordi de ikke gidder å lese selv.
Ikke alle har venner som er i denne hobbyen og kan tilegne seg erfaring og kunnskap den veien, å da blir det å leseleselese.
Skal man ha et dyr, bør man ta seg det bryet om å lære seg om dyret man velger.

Jeg er alene i min vennekrets om denne hobbyen, så jeg har måtte lære alt selv ved å lese. Har spurt veldig lite etter hjelp på forumene fordi jeg syns denne hobbyen er så spennende at jeg syns det er kjekkere å lese og lære selv enn å spørre andre om hjelp.
Jeg startet denne hobbyen med at jeg plutselig fikk et skjeggis par, der det viste seg at hunnen var med egg.
14 dager etter jeg fikk skjeggisene, la hunnen 30 egg, og jeg viste ikke at hun gikk med egg engang. Da var det rett på nettet for å finne ut hvordan jeg skulle klekke frem eggene og med noen timers lesing og jobbing, hadde jeg laget en provosorisk våt-klekker med to Gilde-kasser og en varmekolbe. Var veldig i tvil om jeg kom til å få noe ut av eggene, men det gjorde jeg.
Selv om jeg ikke lengre har dyr, leser jeg fortatt det meste jeg kommer over og kjøper bøker om de artene som interesserer meg, for det er alltid noe mer man kan lære.
Svar med sitat
Gammel 21-05-2011, 20:49   #10
Reptilfreak

Tony sin avatar

Standard

constrictor3

du er den eneste her inne som oppfordrer til kjøp av dyr uten å ha lest om de før. de som ikke gidder å søke og lese på nettet er ikke egnet som reptil eier. om DU er så slapp at du ikke gidder det, så skal DU ikke kjøpe deg reptil heller.. bare vent til du har noen år på baken i denne hobbyen, så vil du se hvor mange idioter, ja du leste riktig, idioter som kjøper seg reptiler ene og alene bassert på at de ser kule ut på bilder og lignende. og om du hadde venner som hadde reptiler, så har helst sikkert noen av de lest om det på nettet, selv om du vil inrømme det nå eller ikke. og den informasjonen har du fått.
og du kan ikke gi råd til andre personer om å gjøre det samme som du gjorde, når du ikke ANER om de har venner som har reptiler eller ikke..

MAKAN!
Svar med sitat
Svar

Emner
leopardgekko, lovlig, mating, tillatelse

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Leopard gekko, terrarium, innredning og div. zander Slanger, øgler og skilpadder 7 06-05-2010 14:25
For til leopard gekko skippy1972 Slanger, øgler og skilpadder 38 25-01-2010 17:18
Leopard Gekko Augina Leopardgekkoer og andre Eublepharis 3 12-11-2009 22:03
pris på gekko siril85 Leopardgekkoer og andre Eublepharis 4 01-06-2009 22:36
spm ang leopard gekko reptil-duden Leopardgekkoer og andre Eublepharis 18 08-04-2009 18:37

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 09:46.