| Helse og sykdommer hos reptiler Forum for helserelaterte spørsmål om ditt reptil. OBS! Vi anbefaler ALLE å kontakte dyrlege ved sykdom. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Apr 2005
Sted: Norge/Sverige
|
lurte på om noen her hadde reptil eller slanger som yrke eller noen som er herpetologer her?
eller vet om noen som er det eller åssen man blir det?
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2005
Sted: Oslo
|
Tror du må studere biologi
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2005
Sted: Bergen
Alder: 23
|
Jeg jobber for å bli biolog å jobbe med enten virvelløsedyr eller rovdyr (de fire store vi har her i Norge).
For å bli biolog trenger du: *Allmenn med biologi, MX matte og kjemi eller fysikk (anbefaler kjemi) *Bachelorgrad fra Universitetet Etterpå kan du vurdere om du vil spessialisere deg innen visse områder. Anbefaler deg å gå inn på siden til universitetet du ønsker å gå å ta en titt på hva de tilbyr eventuelt spørre litt. Du går på skole? I så fall snakk med rådgiveren din og spør litt om dette, og hva du må gjøre. Linker: www.ntnu.no <- NTNU (Norges teknisk-naturvitenskaplige universitet) www.uio.no <- Universitetet i Oslo www.bio.no <- Der finner du et forum hvor de sikkert vet mer om hva du bør gjøre for å nå ditt mål. Lykke til
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Apr 2005
Sted: Norge/Sverige
|
men det som er at jeg vil ikke bli biolog el no sånt. jeg har tenkt til å bli herpetolog. men da er jeg redd for at jeg må til usa el no sånt?
eller australia
|
|
|
#5 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2005
Alder: 23
|
Sitat:
|
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Senior Member
Medlem siden: Jun 2004
|
Det finnes ingen egen herpetolog utdannelse. Selv i USA må du innom biologi (så vidt jeg vet).
Som chixz sier må du ta generell biologi først, for å få en bachelorgrad. Da må du ha alt fra mikrobiologi og zoologi til botanikk. Når du har fullført bachelorgraden kan du spesialisere deg videre. |
|
|
|
![]() |
| Emner |
| eller, har, noen, reptiler, slanger, som, yrke |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Yrke | Kikkan | Småprat | 42 | 09-11-2007 04:19 |
| Helsesjekk av reptiler/slanger? | CamStatic | Helse og sykdommer hos reptiler | 16 | 16-10-2007 10:51 |
| Noen spørsmål ang. Reptiler | Tarantell? | Generelt om reptiler | 27 | 28-01-2007 21:01 |
| noen som har en C.Crawshayi billig???? eller bytte???? | skorpman | Taranteller | 5 | 28-11-2004 16:41 |