| Helse og sykdommer hos reptiler Forum for helserelaterte spørsmål om ditt reptil. OBS! Vi anbefaler ALLE å kontakte dyrlege ved sykdom. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Junior Member
Medlem siden: Dec 2005
Sted: Bergen, loddefjord
|
jeg lurte på om det er lov til å holde slanger her i norge eller selge?
HVis det ikke er lov, så hvordan i all verden kan man få tak i slike fantastikse dyr da? :wink: hvis jeg noen gang vil ha slang så har jeg lyst på kongesnok/melkesnok eller kornsok, er de lov å ha i norge? |
|
|
|
|
|
#2 | |
|
Senior Member
Medlem siden: Feb 2005
Sted: Bergen
|
Sitat:
Mange av disse reptilene, kommer fra private folk i Norge, som avler på diverse arter Man kan også kjøpe reptiler i Sverige, hvor det er lovlig å holde herptiler(reptiler og amfibier)...Hvis du noen gang vil ha slange, så er det nok desverre ikke lov, med mindre vi får noen oppmykninger på den ekle loven som står i dag... Men for all del, mange mange i Norge driver med herptiler, inkludert meg som er en stolt eier av 2 herlige skjeggiser så ser ingen grunn til å la vær å kjøpe deg en slange, med mindre foreldrene dine nekter deg ![]() Sjekk ut www.repti.net Good Luck
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Apr 2006
Sted: troms
|
Men så må du også vite at har du en teit nabo som vet du har reptiler og han ringer politie så kommer dem og beslaglegger dyrene og dem blir avlivet
|
|
|
|
![]() |
| Emner |
| det, lov, selge, slanger |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Slanger og lyd? | slizy | Snoker | 15 | 18-05-2010 17:47 |
| "Egg slanger" | john | Helse og sykdommer hos reptiler | 15 | 25-10-2006 18:08 |
| kan man gjøre dette for og selge? | skorpman | Taranteller | 6 | 16-11-2004 20:32 |