"

Helse og sykdommer hos reptiler Forum for helserelaterte spørsmål om ditt reptil. OBS! Vi anbefaler ALLE å kontakte dyrlege ved sykdom.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 03-01-2006, 19:04   #1
Junior Member

yvonne_89 sin avatar

Medlem siden: Dec 2005
Sted: Bergen, loddefjord
Meldinger: 5
Standard er det lov å selge slanger?

jeg lurte på om det er lov til å holde slanger her i norge eller selge?
HVis det ikke er lov, så hvordan i all verden kan man få tak i slike fantastikse dyr da? :wink:

hvis jeg noen gang vil ha slang så har jeg lyst på kongesnok/melkesnok eller kornsok, er de lov å ha i norge?
yvonne_89 er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 03-01-2006, 19:20   #2
Senior Member

mats123 sin avatar

Medlem siden: Feb 2005
Sted: Bergen
Meldinger: 500
Standard Re: er det lov å selge slanger?

Sitat:
Opprinnelig postet av yvonne_89
jeg lurte på om det er lov til å holde slanger her i norge eller selge?
HVis det ikke er lov, så hvordan i all verden kan man få tak i slike fantastikse dyr da? :wink:

hvis jeg noen gang vil ha slang så har jeg lyst på kongesnok/melkesnok eller kornsok, er de lov å ha i norge?
Ingen reptiler i Norge er lovlig, med mindre man er ekstremt heldig, å har fått tillatelse av mattilsynet

Mange av disse reptilene, kommer fra private folk i Norge, som avler på diverse arter Man kan også kjøpe reptiler i Sverige, hvor det er lovlig å holde herptiler(reptiler og amfibier)...

Hvis du noen gang vil ha slange, så er det nok desverre ikke lov, med mindre vi får noen oppmykninger på den ekle loven som står i dag...

Men for all del, mange mange i Norge driver med herptiler, inkludert meg som er en stolt eier av 2 herlige skjeggiser så ser ingen grunn til å la vær å kjøpe deg en slange, med mindre foreldrene dine nekter deg

Sjekk ut www.repti.net Der er det herptiler som blir solgt over hele Norge :wink:

Good Luck
Svar med sitat
Gammel 17-04-2006, 09:20   #3
Reptilfreak

Medlem siden: Apr 2006
Sted: troms
Meldinger: 76
Standard Re: er det lov å selge slanger?

Men så må du også vite at har du en teit nabo som vet du har reptiler og han ringer politie så kommer dem og beslaglegger dyrene og dem blir avlivet
tommyk er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Svar

Emner
det, lov, selge, slanger

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Slanger og lyd? slizy Snoker 15 18-05-2010 17:47
"Egg slanger" john Helse og sykdommer hos reptiler 15 25-10-2006 18:08
kan man gjøre dette for og selge? skorpman Taranteller 6 16-11-2004 20:32

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 09:32.