| Helse og sykdommer hos reptiler Forum for helserelaterte spørsmål om ditt reptil. OBS! Vi anbefaler ALLE å kontakte dyrlege ved sykdom. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Senior Member
Medlem siden: Apr 2008
Sted: Akershus...
Alder: 20
|
hei jeg lurte på om det er noen i nedre romerike distriktet som kan probing av slanger og er villig til å lære bort?
jeg er 17år og har 4 slanger og ønsker å kunne dette. da det er veldig praktisk ved kjøp, salg og avel. send pm ![]() Det er alltid fint og være 100% sikker nå et det er riktig kjønn man kjøper da det kan skje at selger enten lyver eller har feil info. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2007
Alder: 24
|
Vet du, jeg lurer også på dette.. ingen urgent akkurat nå, men jeg må jo lære meg probing med tiden. =) Noen som har lyst til å være lærer?
|
|
|
#3 |
|
Senior Member
|
og personen skal jo kunne få litt lønn fordet.
en en annen ting jeg lurer på er hvor folk får tak i sondene/probe utstyret sitt? finnes det noen norske sider som selger dette eller må det kjøpes fra utlendet? |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2007
|
Er noen danske kan bestille fra ikke sikker hva frakt blir
Avifauna ApS akvarieudstyr.dk Eller bestille fra statene kingsnake.com Classifieds Har ikke sett på norske sider men er sikkert muligt å få fatt i Norge
|
|
|
#5 |
|
Senior Member
|
kjempe takk for det fanden var mye enklere og finne sonder da jeg fant ut at det skrives ''sondesæt'' på dansk
jeg fant denne siden med sonde og hadde de probene fra linken din i samme pakke Slangetæmmer men i anledningen men kjøp fra danmark er dette med frakt dyrt? |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
|
Sorry at jeg spør men hva er probing?
|
|
|
#7 |
|
Senior Member
Medlem siden: Feb 2006
Sted: Stavanger
|
Imazo fører et enkelt palperingssett med tre forksjellige størrelser.
|
|
|
#8 |
|
Senior Member
|
det kan du google opp
nei da ![]() probe er å sjekkekjønn på ymse reptiler spesielt slanger det er ved å dytte en tynn metall ''stang'' inn i kloakkåpningen og se hvor langt den går inn. på han kjønn går den lengere inn pga den får inn der en av hemipenisene ligger. Sist endret av sofokles; 07-10-2008 kl 22:07. Begrunnelse: huff der var det noen skrivefeil |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2004
Sted: Rogaland
Alder: 30
|
Vest Frø, som sponser repti har probesett.
VEST FRØ imp - exp VF228.1200 - Palperingsnåler, set 3 stk - 170 kr.
|
|
|
#10 |
|
Senior Member
|
hvordan ser disse ut da? noen som har erfaring med disse?
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|