| Helse og sykdommer hos reptiler Forum for helserelaterte spørsmål om ditt reptil. OBS! Vi anbefaler ALLE å kontakte dyrlege ved sykdom. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2006
|
For å gå over til et helt annet emne en norske padder
![]() Under min lille søndags-rengjøring i gekko-terraene tenkte jeg å veie mine små og få innput. Hva er normal vekt? Dere som har leogekkoer, og som gjerne har bred erfaring både med hold og oppdrett (vet at det er minst 3-4 stk "regulars her inne med masse peil) 94g "Alfa Hannen" En stor og kraftig hanne, en plug av en livsnyter Veide formidable 94g - noe jeg tror er en rimelig stor størrelse for en Leo. - Dette er leoen Triel - Bilder kommer i denne, eller en ny tråd innen de neste dagene. 62g "Filosofen" Min andre han, som tar livet mer med ro og har et "sørlandsk gemytt" og som trives best i å vandre rundt og utforske ting. Veide 62g - Han ser helt normal og frisk ut, men er mindre en Triel. - Dette er leoen Gromph - Bilder kommer i denne, eller en ny tråd innen de neste dagene. 35-40g Psykoen" Min hunne, som går sammen med Gromph ville ikke bli veid Og som mitt lille kallenavn tilsier så er hun litt av ett stykke. Hun er markant stresset av å være minst og trives best enten med å spise(!) eller springe rundt omkring og småbite i Gromph (Gromph bryr seg ikke) - Jeg vil anslå hennes vekt som 35-40g med tanke på de andre 2 sin vekt. Hun ser veldig tynn ut men ikke direkte sykelig. Hun har en noenlunde ok hale trass sin lave vekt. Generell veldig sped. "Lithe" er et godt engelsk ord for å beskrive henne. - Dette er leosen Guen - Bilder kommer i denne, eller en ny tråd innen de neste dagene. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2007
Alder: 24
|
Normalvekt kan vel egentlig være så mangt når det gjelder gekkoer.. jeg har ei litta hunne på rundt 38-40 gram, og hun ser veldig sunn og frisk ut, feit fin hale.. og så den største hunnen min på 55 gram.
Eneste jeg vet er at en gekko skal være over 40 gram før man avler på henne. Alt over er forsåvidt sweeeeet. ^_^ Hanner veier ofte litt mer enn hunner. Ei jeg kjøpte gekko av hadde en hanne på 97 gram. Han var svæææær..
|
|
|
#3 |
|
Senior Member
Medlem siden: Feb 2006
Sted: Stavanger
Alder: 20
|
Av erfaring på det området selv så varierer det veldig fra gekko til gekko, til tross for "likt" fôr.
Størst hannen min "Herkules" veier imponerende 117gram og jeg vil ikke påstå han er ekstremt feit eller noe, bare stor kraftplugg. Derimot så er begge jentene veldig forskjellige. Den minste av jenta som faktisk er den eldste har mye vanskeligere for å legge på seg og veier ikke mer enn 30gram og noe i en alder av 6mndr. Min yngre hun som omtrent er dobbelt så stort veier 49gram men er ikke spesielt feit i forhold til størrelsen sin. vil tro det med vekta er genetisk.
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2006
|
Hehe. Ja, Triel på 94g er en stor gutt ass. Han er en deilig type også. Spiser absolutt allt med stor glede og er min beste "jakter"
Han er også den som ser ut til å trives best under håndtering. |
|
|
|
![]() |
| Emner |
| gekko, Leopardgekko |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Siriss-spørsmål......maaange spørsmål... | Elvis | Taranteller | 17 | 03-02-2010 18:23 |
| Syk gekko? | sonja | Leopardgekkoer og andre Eublepharis | 16 | 05-01-2008 05:11 |
| Vekt | jeppy | Terrarier | 6 | 18-08-2007 06:41 |
| Gekko gekko - Tokay Gekko | Androctonus | Øglefakta | 0 | 12-08-2007 13:18 |
| Vekt og lengde på dine skjeggiser? | Gibbs | Agamer | 13 | 10-07-2006 21:50 |