| Helse og sykdommer hos reptiler Forum for helserelaterte spørsmål om ditt reptil. OBS! Vi anbefaler ALLE å kontakte dyrlege ved sykdom. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2007
Sted: sørlandet
Alder: 30
|
Denne sjønnheten kom naboen med her i sted, den lå ved postkasse stativet i byggefeltet her. Den hadde bare flaks ingen hadde kjørt over den!! den er foressten god og rund, så har nok mat i magen.
Hun trodde den var skadet fordi den lå med åpnen munn og luktet ganske styggt da hun kikket nærmere på den hehe... ingen tvil om at dette er en Buorm da vel? ![]() Er ikke så fristene og slippe den bare rett i byggefeltet her, så tenkte jeg skulle ta og "omplassere" den litt lengre unna folk , har et slikt fint sted ikke så langt herfra med en fin bekk og ikke noen hus i nærheten. venter bare på mannen skal komme hjem fra jobb så han kan ta og se etter ungene imens.. ![]() ![]() ![]()
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2006
Sted: Asker
Alder: 34
|
Vi har flotte dyr her i Norge.
Har aldri sett en bueorm i naturen. Men katta mi ble bitt av en orm for bare noen uker siden, måtte til dyrlegen da. I fjor kom de drassene med en stålorm inn i stua. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
|
Da var snoken sluppet løs i trygge omgivelser
Den så mye mer hjemme ut i sivet ved bekken, enn oppi byggefeltet her. Guttungen (snart 3) syntes det var en spennde opplevelse og hjelpe til og slippe ut slangen.. Og ekstra stas var det da den ålte vei rett mot bekken i en kjempe fart og svømte vekk. Desverre kom det et slikt fryktelig regnvær, så fikk ikke tatt noen bilder..
Sist endret av smørblomst; 13-08-2008 kl 16:49. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2007
Sted: Utenfor Haugesund.
|
Virkelig flott dyr! Også så bra at du tar med barnet ditt på slike ting! Tviler på at han vokser opp med frykt for slanger
Jeg jobber deltid i barnehage. For noen uker siden tok jeg med en hoggorm som ungene fikk se. Vi hadde snakket mye om hoggormer på forhånd og ungene laget til og med hoggormer i trolldeig. Mange store øyne da jeg viste frem den ja! 1000 spørsmål, og de hadde mye å fortelle når foreldrene kom å hentet dem
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
|
Martink: Nei tviler han vokser opp med frykt for noe kryp i det store og det hele
Han er meget glad i alt som kryper og kravler, og kommer stadig inn med maur, biller osv. Han har egene dyr her hjemme også, både edderkopp og pinnedyr Jeg har ved et tilfelle vekket han på sene kvelden for og vise han de store paddene som hoppet på utsiden her, og et annet tilfelle var det en diger(!) nattsvermer.. hehe kan tro jeg fikk noen netter i etterkant han lurte på om det hoppet padder eller fly nattsvermere på utsiden her da ![]() Den største utfordringen er jo og lære han at noen dyr skal man bare ikke røre, så vi en setning som blir nevnt mye er : bare se og ikke røre! Og han er blitt veldig flink til og hente/rope på meg når han finner noen nye kryp ute han er usikker om han får røre eller ikke... syntes det er en fin ting og lære unger iallefall, at man må lære og bruke bare øya litt også, lære og studere ting. Man trenger ikke på dødogliv plukke på alt. Hørtes ut som en fin ting og plukke med hoggorm så barna fikk se! Kasnje en mer nyttig lærdom enn hva de ville fått hvis det hadde vært med en av foreldrene sine, som kansje bare forteller hoggorm er farlig og må kverkes Og lære og respektere levende vesner er så mye bedre enn og lære dem og frykte.Så her i huset bærer vi ut alt som kommer inn av maur,veps osv. Så han for vel et lite sjokk den dagen han oppdager at ikke alle er like bamhjertige mot slike vesner...
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2008
|
Yep
lær han opp til å like å respektere alle slags dyr![]() Ja, det er mange som ikkje er barmhjertige å snille med andre insekter og dyr, han kommer nok desverre til å få eit sjokk, sånnt veit eg allt om, eg hater foreksempel då folk prøver å drepe flåger som tilogmed berre flyr litt rundt dei! eg blir så frustrert på sånnt! Håper virkelig han kommer til å bli ein snill og dyre og miljø-vennlig person
|
|
|
|
![]() |
| Emner |
| buorm |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|