"

Helse og sykdommer hos reptiler Forum for helserelaterte spørsmål om ditt reptil. OBS! Vi anbefaler ALLE å kontakte dyrlege ved sykdom.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 16-11-2005, 15:43   #1
Senior Member

Medlem siden: Aug 2005
Sted: oslo
Meldinger: 128
Standard forstoppelse hos sjeggis..?

hvordan oppfører leo geckisene seg når de har fått forstoppelse?

har ei voksen dame på nesten 4 år som nå plutselig siste par dagene har oppført seg litt smårart,veldig passiv og når hu ligger stille så ser hu nesten død ut,nesten ikke interessert i det som skjer rundt henne og slikt i det hele tatt.mata hu for to dager siden og fortsatt ikke noe avføring..
åsså lurte jeg på:hvor viktig er det at man setter de i dvale og slikt?han jeg overtok henne etter har bare hatt på lys ti-tolv timer om dagen hele tiden fra hun var liten ,er det like greit å fortsette med det er er det bare latterlig dumt å ikke ha sånn "årsrytme" -og skadelig?

er det normalt å være kronisk hypokonder på vegne av dyra sine?

hjelp....?(værsåsnill)
anarkist er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 17-11-2005, 07:28   #2
Reptilfreak

straymond sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Sted: Norge
Meldinger: 1,891
Standard re: forstoppelse hos sjeggis..?

med tanke på forstoppelsen så kan du prøve å massere henne forsiktig i mage-området, og bade henne i lunka vann.

dvale har jeg har aldri satt i gang hos dyra mine, tenker at dvale er mer vitalt
når man tenker på å aktivisere parrings-instinkter
Svar med sitat
Gammel 17-11-2005, 10:12   #3
Senior Member

jepp,og hurra og hurra,falsk alarm,hu hadde bare spart seg til jeg tok hu ut for å undersøke litt,å så slapp hu den monster-ruka på beinet mitt
fryktelig hyggelig av hu,men da er i det minste alt i orden likevel..hehe..hva med 12-13 timer om sommeren og 8-9 om vinteren,er det viktig å ha sommer&vinter?nettopp satt i gang vinteren for de,men lurer på hvor viktig dette egentlig er..

takk
anarkist er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 17-11-2005, 10:45   #4
-
Admin

DanFekar sin avatar

Medlem siden: Apr 2004
Sted: Oslo
Meldinger: 1,532
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (4)

Tror ikke det med sommer/vinter er så viktig for dem. Jeg har et noe tynt grunnlag å vurdere det på, men de 6 årene jeg hadde leoer så la de fertile egg hvert år selv om jeg holdt dem på konstant temperatur.
Svar med sitat
Gammel 17-11-2005, 13:48   #5
Senior Member

jepp,men da tror jeg like godt jeg tar å dropper det..

takk for hjelpa!
anarkist er offline  
Svar med sitat
Svar

Emner
forstoppelse

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Forstoppelse hos leos? Soli Leopardgekkoer og andre Eublepharis 20 10-11-2008 20:10
Forstoppelse hos leo? Renor Leopardgekkoer og andre Eublepharis 23 16-10-2007 11:09
sjeggis med forstoppelse CareLess Agamer 13 16-09-2006 15:05
Forstoppelse... Jon83 Skilpadder 3 05-02-2006 21:42
steppis med forstoppelse. straymond Helse og sykdommer hos reptiler 2 19-09-2005 21:42

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 09:20.