| Helse og sykdommer hos reptiler Forum for helserelaterte spørsmål om ditt reptil. OBS! Vi anbefaler ALLE å kontakte dyrlege ved sykdom. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Senior Member
Medlem siden: Aug 2005
Sted: oslo
|
hvordan oppfører leo geckisene seg når de har fått forstoppelse?
har ei voksen dame på nesten 4 år som nå plutselig siste par dagene har oppført seg litt smårart,veldig passiv og når hu ligger stille så ser hu nesten død ut,nesten ikke interessert i det som skjer rundt henne og slikt i det hele tatt.mata hu for to dager siden og fortsatt ikke noe avføring.. åsså lurte jeg på:hvor viktig er det at man setter de i dvale og slikt?han jeg overtok henne etter har bare hatt på lys ti-tolv timer om dagen hele tiden fra hun var liten ,er det like greit å fortsette med det er er det bare latterlig dumt å ikke ha sånn "årsrytme" -og skadelig? er det normalt å være kronisk hypokonder på vegne av dyra sine? hjelp....?(værsåsnill) |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2004
Sted: Norge
Meldinger: 1,891
|
med tanke på forstoppelsen så kan du prøve å massere henne forsiktig i mage-området, og bade henne i lunka vann.
dvale har jeg har aldri satt i gang hos dyra mine, tenker at dvale er mer vitalt når man tenker på å aktivisere parrings-instinkter
|
|
|
#3 |
|
Senior Member
|
jepp,og hurra og hurra,falsk alarm,hu hadde bare spart seg til jeg tok hu ut for å undersøke litt,å så slapp hu den monster-ruka på beinet mitt
![]() fryktelig hyggelig av hu,men da er i det minste alt i orden likevel..hehe..hva med 12-13 timer om sommeren og 8-9 om vinteren,er det viktig å ha sommer&vinter?nettopp satt i gang vinteren for de,men lurer på hvor viktig dette egentlig er.. takk |
|
|
|
|
|
#4 |
|
-
Admin
Medlem siden: Apr 2004
Sted: Oslo
|
Tror ikke det med sommer/vinter er så viktig for dem. Jeg har et noe tynt grunnlag å vurdere det på, men de 6 årene jeg hadde leoer så la de fertile egg hvert år selv om jeg holdt dem på konstant temperatur.
|
|
|
#5 |
|
Senior Member
|
jepp,men da tror jeg like godt jeg tar å dropper det..
takk for hjelpa! |
|
|
|
![]() |
| Emner |
| forstoppelse |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Forstoppelse hos leos? | Soli | Leopardgekkoer og andre Eublepharis | 20 | 10-11-2008 20:10 |
| Forstoppelse hos leo? | Renor | Leopardgekkoer og andre Eublepharis | 23 | 16-10-2007 11:09 |
| sjeggis med forstoppelse | CareLess | Agamer | 13 | 16-09-2006 15:05 |
| Forstoppelse... | Jon83 | Skilpadder | 3 | 05-02-2006 21:42 |
| steppis med forstoppelse. | straymond | Helse og sykdommer hos reptiler | 2 | 19-09-2005 21:42 |