"

Helse og sykdommer hos reptiler Forum for helserelaterte spørsmål om ditt reptil. OBS! Vi anbefaler ALLE å kontakte dyrlege ved sykdom.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 10-06-2008, 01:12   #1
Reptilfreak

Medlem siden: Jan 2008
Sted: sandefjord
Meldinger: 245
Standard mate i terra eller petboks _?

hei satt i dag og snakka med en dude jeg skjenner .. vi snakka om ossen man får en slange tam .. så sier han atte jeg ikke skal fore inni terra forde da trur slangen min atte nesten gang det kommer noe er det mat som kommer men jeg har aldri blitt biti av slagen min ,den har heller aldri vist tegn til agressiv ..så lurer jeg på hva andre folk gjør noen som kan komme med noen bra foreslag skal jeg mate i terra som jeg altid har gjort eller skal jeg skifte på mate plasse?

mvh shisha
shisha er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 10-06-2008, 07:29   #2
Reptilfreak

CamStatic sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Alder: 24
Meldinger: 3,722
Blog Entries: 12
Standard

Jeg forer både kornsnoken og kongepytonen i terraet. Og jeg har aldri hatt problemer med at de hogger etter meg når jeg bare skal ta etter dem. Hendene mine lukter ikke rotte eller mus.. og slanger eter jo ikke hva som helst.

Nå har jeg jo ikke teoretisk sett hatt slanger så veldig lenge, er vel 10 måneder nå.. så om "hogge-etter-ALT" effekten kommer senere er vel mulig? Jeg pleier uansett aldri å gripe etter slanger som ikke vet at det er bare meg.

Nå har jeg slangene mine mye ute uansett, da. Tror det ville vært anderledels om du KUN åpnet terraet ved foring. Var iallefall slikt med en kongeboa og teppepyton jeg kjenner til.

The more people I meet, the more I adore my snakes...

R
eptilicious
Cam <3
CamStatic er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 10-06-2008, 08:42   #3
Reptilfreak

Skorpion75 sin avatar

Meldinger: 32
Standard

Vi tar ut snokene våre og legger de i hver sin pet-boks når de skal fores,vi ble anbefalt det.
Vi håndterer de uansett ikke mye,så da vet de at da er det mating
Skorpion75 er offline  
Svar med sitat
Gammel 10-06-2008, 09:02   #4
Reptilfreak

Medlem siden: Feb 2008
Sted: Dal
Meldinger: 40
Standard

Annbefaler ikke og mate inne i terra, dettte fordi at hvis det er stor forskjell på snokene kan det by på diskusjoner hvis den ene spiser fortere enn den andre,rent hygenisk synes jeg personlig at det er grisete med foring i terra, men dette er kun min erfaring

mvh
sindi er offline  
Svar med sitat
Gammel 10-06-2008, 10:36   #5
Reptilfreak
Admin

Jabbe sin avatar

Medlem siden: May 2006
Meldinger: 1,721
Standard

Jeg forer altid mine slanger inne i terra, og har ennå ikke hatt noen problemer med det. Så lenge jeg ikke lukter rotte/mus Men det er mange forskjellige meninger om dette, prøv deg fram og finn ut hva som passer deg og slangen din best.

Svar med sitat
Gammel 10-06-2008, 12:19   #6
Reptilfreak

Iggemamma sin avatar

Medlem siden: Sep 2004
Sted: Oslo
Meldinger: 611
Standard

Dette er enkelt. Og går på foringsrespons.

Som cam sa:
Sitat:
Nå har jeg slangene mine mye ute uansett, da. Tror det ville vært anderledels om du KUN åpnet terraet ved foring. Var iallefall slikt med en kongeboa og teppepyton jeg kjenner til.
Så, åpner man mye mer for å ta ut, enn å fore går det somregel bra.
Er det hissigere typer eller større, er det å markere forskjell på håndtering viktigere.
Men i enden er det du som bestemmer, da det uansett er du som får eller ikke får et hugg i labben, og om det skjer eller ikke kan vanskelig forutsees ved normal håndtering.

Boks gjør det en tanke mere klart for slangen hva som skal skje, and that's it.
Opp til deg.
Svar med sitat
Gammel 10-06-2008, 13:07   #7
Reptilfreak

Sted: sandefjord
Meldinger: 245
Standard

oki takker for alle komentarer ..trur jeg forer i terra som jeg alttid har gjort jeg men takk skal dere ha for komentarene
shisha er offline  
Svar med sitat
Gammel 10-06-2008, 14:09   #8
Reptilfreak

Viridovipera sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Sted: Tyskland, Bonn.
Alder: 23
Meldinger: 2,423
Blog Entries: 25
Standard

Man kan jo også alltids "korktrene" slangen. Dvs at du stryker slangen forsiktig med en slangekrok, eller noe annet langt, hver gang før du skal ta den ut for å håndtere, men ikke når du mater. Da vil slangen skjønne at det ikke er mat på vei når du stryker den med kroken.

Member of:
-Miroxx fanclub- og -Kverulantene-
Viridovipera er offline  
Svar med sitat
Gammel 10-06-2008, 15:41   #9
Reptilfreak

CamStatic sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Meldinger: 3,722
Blog Entries: 12
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Viridovipera Vis post
Man kan jo også alltids "korktrene" slangen. Dvs at du stryker slangen forsiktig med en slangekrok, eller noe annet langt, hver gang før du skal ta den ut for å håndtere, men ikke når du mater. Da vil slangen skjønne at det ikke er mat på vei når du stryker den med kroken.
"på en måte" det jeg gjør når Cleo ser skummel ut og jeg vil ha henne ut, eller skal skifte på buret.

The more people I meet, the more I adore my snakes...

R
eptilicious
Cam <3
CamStatic er offline  
Svar med sitat
Gammel 10-06-2008, 18:29   #10
Reptilfreak

SpontaN sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Sted: Fredrikstad
Meldinger: 205
Blog Entries: 1
Standard

En annen grunn til petboks, fant jeg ut her om dagen. Slangen klemte "alt" ut av musa og ble full av muse involder selv, dette er ikke bra og la ligge og rotne i terra tar fort 5-12 tmer så er det noen form for insekter på de.
Svar med sitat
Svar

Emner
eller, mate, petboks, terra

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Exo-terra vannfall - Dødelig, eller bra og naturlig? rioth Utstyr 33 02-11-2008 00:04
Er det lov å mate leddyr med levende mus? Kris10an94 Fôrdyr 51 06-06-2008 18:06
mate keiser Flipp Skorpioner 4 30-01-2008 22:08
Fore kornsnok, i eller utenfor terra Olliw Småprat 51 26-11-2007 11:36
mate tider Skilpadder 17 31-07-2007 01:02

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 09:07.