| Helse og sykdommer hos reptiler Forum for helserelaterte spørsmål om ditt reptil. OBS! Vi anbefaler ALLE å kontakte dyrlege ved sykdom. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2008
Sted: Nord-Norge :)
Alder: 34
|
Jeg har funnet min nye venn.
Skal hente min kongepyton i sørsverige og kjøre hjem til nordnorge. Hva bør jeg tenke på underveis på turen? Har sett noen har slanger i poser av stoff... |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2007
Sted: Tyskland, Bonn.
Alder: 23
|
Jeg ville pakket den i en lin pose, som knyttes (slik at slangen 100% sikkert ikke kommer ut) derreter ville jeg lagt den i en isoporeske fyllt med noe mykt (f.eks avispapir etc). Da vil den ligge mykt og godt, så den ikke forstyrres så mye av vibrasjoner og humper i veien. Samt at tempraturen vil være rimelig stabil pga isopor esken. Jeg vet ikke hvor lang tid denne reisen tar, eller hvilken temp du liker å ha i bilen, men om det blir litt kaldt så kan du kjøpe heatpacks og legge nedi esken. Bare ikke legg heatpacken for nerme slangen
![]() Ellers så vet jeg at vi har en sånn fryser som man kan plugge inn i sigarett uttaket, den er termostat styrt, og kan både varme og kjøle. Det kunne kanskje vært en idee?
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2008
Sted: Nord-Norge :)
Alder: 34
|
Turen er nok rundt 20 timer. Pluss en overnatting. Men da tar jeg den jo såklart med inn på hotellet for natten.
Liker å ha det ganske kjølig i bilen. 19-20 på ac. Men dette kan jeg jo såklart tilpasse for denne turen. Har noen plastbokser med lokk som jeg kan kle med isopor inni. Og lage hull i lokket
|
|
|
|
![]() |
| Emner |
| transport |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Spørsmål angående transport av tarantell | Jonas | Taranteller | 8 | 09-04-2008 21:03 |