| Helse og sykdommer hos reptiler Forum for helserelaterte spørsmål om ditt reptil. OBS! Vi anbefaler ALLE å kontakte dyrlege ved sykdom. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Junior Member
Medlem siden: Aug 2005
Sted: Rogaland
|
Heisan., jeg er veldig ny på dette feltet men jeg håper noen av dere drevne kan hjelpe meg:
Jeg har 5stk. leopard gekkoer. de er vel det du kaller barn nå! 4 av de er normale. spiser bra og sover bra. (har ikke skiftet ham enda) Men så har jeg altså da en veldig liten gekko som jeg ikke klarer å få i føde! har prøvd å tvangsfore den med meitemark,vann og kalk. men den ser ikke ut til at den har lyst på noe. (har begynt å "flasse") Jeg frykter at den har knekt det ene bak beinet oxo, noe som sikkert ikke er bra! Ordner dette seg selv? Er det noe jeg kan gjøre for å få den lille til å begynne spise? har forresten flyttet den over i ett annet terrarie.. takk |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2005
Sted: mosjøen/nordlan/norge
|
Er disse ny klekket eller :-O?
Prøv heller og gi den sirris og ikke meitemark ![]() Viss den har knekt det ene beinet burde du dra ti veterinæren.. Hva er temperaturen og fuktigheten i terrariet? hvor stort er tarreriet? hvor mange liter?
|
|
|
#3 |
|
Junior Member
Medlem siden: Aug 2005
Sted: Rogaland
|
Er ca 2-3 mnd gammel... Har prøvd med sirisser, melormer, og sånt tørrfor..
Er ikke sikker på om foten er knekt heller.. det var en som mente at den kanksje ike var helt utviklet enda.. Drar til dyrlegen snart om dette ikke ordner seg til uka.. Tempen i terrariet er 24-25 på natten og opp mot 30 på dagen.. Luftfuktigheten aner jeg ikke.. Fikk opplyst at det ikke var viktig for leogekkoer.. Dette stemmer altså ikke?? Takker for respons
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2005
Sted: mosjøen/nordlan/norge
|
Ok, har du nettopp fått den eller hatt den lenge da?
Temperaturen er rett... fuktigheten har ikke noe og si men 90% fuktighet døgnet rundt er vel ikke så bra til en leopardgecko ![]() jaja,viss den ikke spiser snart eller det ser ut som den ene foten er knekt burde du dra til veterinæren...
|
![]() |
| Emner |
| gekko, ikke, leo, lille, min, spise, vil |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| vil ikke spise | ramstein | Snoker | 15 | 22-07-2010 13:45 |
| Hva kan Pinnedyr spise og ikke spise? | Malin.. | Pinnedyr | 28 | 28-10-2008 10:13 |
| Vil ikke spise | Tony26 | Snoker | 14 | 15-05-2007 16:44 |
| Vil ikke spise ! | skorpion | Knelere | 23 | 25-12-2006 10:17 |
| jeg får ikke kneleren til å spise | Filip | Knelere | 18 | 23-10-2006 18:30 |