| Helse og sykdommer hos reptiler Forum for helserelaterte spørsmål om ditt reptil. OBS! Vi anbefaler ALLE å kontakte dyrlege ved sykdom. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2007
Sted: Tyskland, Bonn.
Alder: 23
|
Jeg har lenge fablet med tanken på å en dag eie en større constrictor, som f.eks en tigerpython, i fremtiden engang. Leselysten som jeg er, leser jeg det jeg kommer over av informasjon, og kom i dag over en tråden på redtailboa.net, som omhandler farene ved å eie en større kvelerslange. Selv om jeg var klar over risikoen, var dette en øyeåpner for meg. Håper alle som vurderer å skaffe seg slanger på 2m+ tar seg tiden med å lese gjennom denne tråden, selv om den tildels er litt usaklig.
-link- mvh, JanPhilip. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2008
Sted: Bergen
|
God post, mange tar ikke hintet før det smeller. Og lukker øyne og ører for all fornuft i tiden før de skaffer seg en.
Er endel mennesker som har gått over i statistikken etter og ha vært litt for eplekjekk i møte med store constrictorer. loven om naturlig utvalg går sin gang, enten det er i omgang med sånne dyr eller på annet vis. Her er en liten histore fra the darwin awards, en side som gir mye god latter for de som har litt svart humor! 1999 Darwin Award: Burmese Python |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2007
Alder: 24
|
En liten del av meg har lyst på tigerpyton, men på en annen side vet jeg har jeg ville hatt NULL sjanse om den bestemte seg for å gå bærserk. Så jeg holder meg til de litt mindre, maks 2,5 meter greiene, jeg.....
(Inntil jeg starter dyrepark og får noen andre til å flytte rundt på dyra når det trengs. )
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Apr 2005
Sted: Norge/Sverige
|
liten tommelfinger regel er slanger over 2 meter++ skal man være 2personer.
|
![]() |
| Emner |
| noe, tenke |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Dette bør tenke på før du kjøper et reptil | Frogger | Startgropen | 0 | 12-11-2008 10:51 |
| Noen som kunne tenke seg å vise meg leos'ene sine? | MathisBorgen | Småprat | 0 | 26-10-2008 13:46 |
| Hva skal man tenke på når det gjelder giftslanger | gabonviper | Slangefakta | 0 | 30-01-2008 14:53 |
| Hva skal man tenke på når det gjelder giftslanger | gabonviper | De "ekstra" eksotiske herptilene | 0 | 30-01-2008 14:53 |
| Kom til å tenke på noe.. | CamStatic | Lover og regler | 11 | 17-10-2007 09:13 |