| Helse og sykdommer hos reptiler Forum for helserelaterte spørsmål om ditt reptil. OBS! Vi anbefaler ALLE å kontakte dyrlege ved sykdom. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2007
Alder: 24
|
...Så klarer vi det mest utrolige.
I går var siste medisinering av Cleo, kongepyton, og hun var litt mer vrien å få satt sprøyta på enn ellers... Så når vi endelig hatt fått inn sprøyta, så kom den "værste" delen; sprøyte inn medisinen. =P Så vi løftet henne opp slik at hun ikke rullet rundt på bordet og fikk sprøyta til å falle ut.. "pass på nå, så ikke sprøyta detter ut og stab'er meg i foten nå.." mumler jeg til samboeren. 3-4 sekunder etterpå på skjer det. Cleo tar en kraftig vrikk, sprøyta spretter ut (på en eller annen måte. :s ) og kort tid etter så står den rett opp og ned i foten min. D: og jeg hadde ikke sokker på. ._. Jeg antar det ikke hadde vært bra om vi brukte samme sprøyte på Cleo igjen etter det Neste gang holder jeg bare kjeft om ulykker som kan skje i sådan stund....
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2008
Sted: Bergen
|
Høres det røret jeg nevnte litt bedre ut nå?
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2007
Alder: 24
|
Haha, joda, men hun er jo så liten og egentlig ikke så ekstremt sterk.
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2007
Sted: Trondheim
Alder: 25
|
hmm.. tror den uflaksen du har er noe av det verste jeg har hørt på lenge
![]() Bra det var nok medisiner i glasset da. Satser på at lykken din snur nå for å si det slik ^^
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2007
Sted: Oslo
|
Burde du ikke ta en stivkrampesprøyte da? siden du fikk bakterien fra slangen inn i deg, og medisinen? eller har jeg bare lest helt feil
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2007
Sted: Sør-på sånn ca.
|
Tror ikke det er så farlig, mest med rustne spikere og sånt. Men er farlig med Narkomaner som deler sprøyter... HIV Og andre sykommer, men tror ikke Cleo er Narkoman?...
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2007
Sted: Oslo
|
Blir man bitt av dyr skal man ta stivkrampesprøyte jo. til og med kaninen vår som er frisk og fin, skal man ta stivkrampe hvis man blir bitt... det samme gjelder hund, ihvertfall når moren min ble bitt, når hun jobbet med hunde-kjøring.
|
|
|
|
#8 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2007
Sted: Sør-på sånn ca.
|
Njoo... Men jeg sa jeg trodde.
Sitat:
|
|
|
|
#9 |
|
Senior Member
Medlem siden: Jan 2008
|
Bendik: Stivkrampesprøter skal taes hvert 10ende år. Har får man skitt i sår når det er under 10 år siden sprøyten er tatt trenger man ikke ny sprøyte.
Når det gjelder å bli bitt så kommer det ann på dyret man blir bitt av å bakteriefloraen i dyrets munn. Camstatic! Du er en av de mest uheldige menneskene jeg har hørt om på lenge! |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2007
Sted: Trondheim
Alder: 25
|
har jo mye me at du ikke kan vite hvor dyr har satt tennene sine da.. Så tipper det skal gå bra. Men hadde vel kanskje vært best å være på den sikre siden?
|
![]() |
| Emner |
| har, man, når, rent, tror, uflaksen |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| du tror det ikke før du ser det =) | shaniboy | Småprat | 8 | 07-03-2008 08:48 |
| Tror min P. spurca dør! | utyske | Knelere | 9 | 08-02-2008 07:33 |
| Tror parringen er igang!!!!! | Sistine | Skilpadder | 10 | 10-08-2007 09:54 |
| tror min rosea er skadet? | Weds13 | Taranteller | 20 | 19-03-2007 21:07 |
| Padda mi tror hun er en Frosk | Evenruden | Padder | 7 | 23-11-2006 19:16 |