| Helse og sykdommer hos reptiler Forum for helserelaterte spørsmål om ditt reptil. OBS! Vi anbefaler ALLE å kontakte dyrlege ved sykdom. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2008
Sted: Østfold og sånn...
|
Jeg har fått råd om å bade kornsnoken min ca en gang i uka. Dvs. la den svømme i ei tildekket balje i en times tid... Er dette riktig? Om så.. Vanntemperatur?
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2007
|
vet ikke om den trenger en time akkurat...men den setter nok pris på et bad...bare ikke forlat den alene...er nok best om du passer på den samtidig
vanntemperaturen burde være lunkent..rundt 25-28 grader kansje
|
|
|
#3 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
![]() Har badet snoken en gang. Virket som den likte det, men samtidig virket den rimelig stressa... |
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
|
ja di kan stresse hvis det er for dypt vann.. du kan også legge en rot/grein oppi baljen så den kan klatre på...da stresser den ned
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
|
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2004
Sted: Oslo
|
Eh... dette høres bare ut som stress.. Gi dyret en stor nok vannskål så den kan bade når den vil og hvor lenge den vil selv, I sitt trygge hus.
Annet badestyr gjøres ellers når slangern har hatt et dårlig hamskifte, og selv da er våt mose vel så effektivt og sikkert. Ellers er svaret på varme alltid under 40, gjerne ikke mer enn 30. da slangen ikke får temperaturregulere stengt inne i badestamp. Ellers synes jeg man heller skal skaffe en badeleke til slikt Ikke slemt ment. Øgler stiller seg litt annerledes, men, slanger har bedre av å få gjøre det i ro og mak.
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Admin
Medlem siden: May 2006
|
Enig med Iggemamma her. Gi snoken en litt stor vannskål. Det blir mye stress for snoken å bade på den måten. Det er ikke alle slanger som er like glad i vann, kornsnoker er en av dem
|
|
|
#8 |
|
Senior Member
Medlem siden: Jun 2004
Sted: Bergen
|
Generelt vil jeg si at alle slanger skal ha så stor vannskål at de kan krype oppi hvis de vil. (Liker de ikke vann, lar de bare være... men de har ihvertfall muligheten). Jeg har hatt noen kornsnoker som har vært veldig glad i å bade, og tatt ganske lange dukkerter med hele hodet under vann.
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
|
huska første gangen jeg bada regiusen
fikk panikk når han tok hodet under vann og masse bobler kom ut...trodde jeg hadde drukna den ...panikk deluxe![]() men må også si meg enig der å beklage mine inlegg..det beste er jo om di får bade selv..tenkte vel egenlig mest på om det var slik at slangen trengte et bad..som foreksempel om di har midd osv
|
![]() |
| Emner |
| bade, slangen |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Reise fra slangen.. | kirstey | Snoker | 12 | 24-02-2008 22:45 |
| Varan Bade ackie..? | nemesis230ce | Andre øgler | 3 | 24-02-2008 20:08 |
| Hjelp til slangen! | stinelur | Fôrdyr | 3 | 06-12-2007 19:59 |
| Hva driver slangen min på med? | neED2k | Helse og sykdommer hos reptiler | 1 | 27-10-2007 03:12 |
| skjeggiser som digger å bade | Gibbs | Agamer | 17 | 23-04-2006 16:54 |