| Helse og sykdommer hos reptiler Forum for helserelaterte spørsmål om ditt reptil. OBS! Vi anbefaler ALLE å kontakte dyrlege ved sykdom. |
![]() |
|
|
LinkBack (1) | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
|
|
Junior Member
Medlem siden: Jul 2005
Sted: Bergen
|
Heisan !
Skal en tur til tyrkia (Marmoris) om noen uker og lurer derfor på hva som finnes der av slanger mm? Har lyst å prøve å ta noen bilder blant annet. Har letet litt på nettet men med lite hell. Er kjempe taknemlig for svar!!!
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2005
Sted: narvik
|
har ikke personlig funne noen slanger der, men en god del firfisler i en å annen grøft ska du ikke se bort fra
masser av fine store biller, el grande gresshopper (grønne) samt små grå høyt oppå stranda. i det områdete hvor det er litt vegetasjon å sand..store sorte snyltehveps som har huler på stranda vil du nok å se.. fant en god del moroe frosk som kunne klatre på glass i hotellheisen (heh var vell 11-12 da jeg var der førstegang)men bare ha øynene med deg å ikke vær redd for å gå med bukser å sko for det trenger du når du kommer ett stykke inn i skog å mark.. åja å fanga en del skilpadder i en skitten kanal å det var moroå de var noen skikkelig store hummle lignende innsekter der som det er verdt å få med seg du får bare håpe di ikke sjekker bagasjen din heller jeg var heldig.. god turhadde vært flott om du tok bilder å posta di her når du kommer omsider hjem
|
|
|
#3 |
|
Junior Member
Sted: porsgrunn
|
jeg så slange når jeg var i marmaris... men når jeg skulle bort til den så sugde mamma tak i meg så fikk aldri sett åssen type det var... du burde foresten stikke innom OH YEAH resturangen som ligger ved vannet (promenaden eller hva jeg skal kalle det) å bestille plank beef ;D
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Junior Member
Sted: Bergen
|
Hei Obsidion og Eika ! Takk for infoen og tips
Skal ta å krabbe litt i grøfter og busker , løfte litt på stein så dukker det vell opp noe etter vert. he e Tar å legger ut bildene på "Reptilfreaks" (vis det blir noen) Skal se om jeg får smakt den "plank beef" på OH YEAH :wink: Hilsen Naja-naja 8) |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Junior Member
Medlem siden: May 2005
Sted: Bodø
|
Bare husk på at det er en god del huggormer der nede, så skal du ut i skogen å lete, kan det være lurt å være flere sammen..
Vipera Xanthina er bla. en utrolig pen huggorm, som lever i Tyrkia. |
|
|
|
![]() |
| Emner |
| andre, krypdyr, slanger, tyrkia |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
LinkBacks (?)
LinkBack to this Thread: http://www.reptilfreaks.no/forum/helse-og-sykdommer-hos-reptiler/621-slanger-og-andre-krypdyr-i-tyrkia.html
|
||||
| Skrevet av | For | Type | Dato | |
| slanger i tyrkia - Kvasir | This thread | Refback | 29-06-2010 17:55 | |
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| TV2 i dag: slanger og krypdyr i Europa | Fattail | Helse og sykdommer hos reptiler | 5 | 23-06-2008 19:35 |
| øgler fra tyrkia:D | Miroxx | Andre øgler | 2 | 18-07-2007 15:02 |
| "Stavanger-mann (21) er samboer med 30 krypdyr" | sveinjo | Småprat | 11 | 12-06-2007 09:01 |
| Sekken Full Av Krypdyr | Tarantula | Media | 4 | 23-08-2005 17:55 |