"

Helse og sykdommer hos reptiler Forum for helserelaterte spørsmål om ditt reptil. OBS! Vi anbefaler ALLE å kontakte dyrlege ved sykdom.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 27-01-2008, 21:48   #1
Junior Member

Medlem siden: Jan 2008
Meldinger: 2
Blog Entries: 1
Standard maisorm spiser ikke

hei hei jeg har kjøpt meg en maisorm har ikke peiling på hvor gamel den er men tror bare den er en måned eller no. jeg har prøvd og prøvd og mate den med frosne mus men jeg får den ikke til og spise, så begunder jeg og lure på om den kansje ikke kan spise små mus når den er så liten? er det noe annet jeg kan gi den? har prøvd med melormer også men var ikke særlig interisert..
Bobben er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 27-01-2008, 21:56   #2
Senior Member

Meldinger: 136
Standard

Hvor lang er den?
små snoker klarer fint SMÅ musebebiser, men det skal være av minste str. altså nyfødte og hårløse.

du sier du forer med frosne? De skal altså ikke være frosne når du gir dem
det du gjør er at du tar den frosne musen i en plastpose, og legger den i vann (lunket, slik at du akkurat kan ta fingern oppi) til musen er tint og varm.
Da kan du prøve å gi den.

Hvordan forer du?
forer du i terra eller i en liten boks.
om den er veldig liten kan du fore i en rengjort snusboks, da små snoker liker å såpise når det er mørkt. er den litt for stor til det kan du ta en liten petbox og putte den inni en hånkle etc slik at det blir mørkt.
For om kvelden, og la musen ligge der til dagen etter. Har den ikke spist tar du ut musen og kaster den. venter noen dager og prøver på ny.

Har snoken din det varmt nok, nok gjemmesteder, fuktig nok osv? Om den ikke trives/har riktig varme osv kan det være grunden til den ikke spiser.
melormer ol. spiser den ikke uansett.

Hvor kjøpte du den? vet du hvordan det ble fora før, om den er fora med levende eller ikke? er den levende fora må du nok jobbe litt med å få den til å spise dødt. men alt går

Håper dette hjalp litt, og fint om du svarer på spm slik at vi kan finne ut hva som er galt

Foressten, da du prøvde å fore. hvor lenge lå du musa ligge?

Mvh Kouchekan

Sist endret av Kouchekan; 27-01-2008 kl 21:57. Begrunnelse: Skriveleif!
Kouchekan er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 28-01-2008, 14:52   #3
Junior Member

Meldinger: 2
Blog Entries: 1
Standard

musene er nyføddte og hårløse, ca 1,5 - 3 cm kan jeg tenke meg. har prøvd og mate den i terrarie hvor jeg har varmematte, gradene ligger på ca 30 om dagen og 20 om natta. jeg har også prøvd og mate den i en plastik bøtte det var heller ikke vellukka. har prøvt og la musa ligge over natta i terrariet også, kjøpte den i sverge like over grensen husker ikke helt navnet på butikken men tror de var akvabutikken eller no, var nede i en kjeller. jeg er ikke sikker på om de har fora den med levende eller døde mus.

kan tenke meg slangen min er ca 20 - 30 cm, har du peiling på hvor gamel den kan være da?

Tusen takk for hjelpen jeg for bare satse på jeg for den til og spise til slutt
Bobben er offline  
Svar med sitat
Gammel 28-01-2008, 17:39   #4
Caffeinism
Admin

_Nagash_ sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Sted: Buskerud
Alder: 28
Meldinger: 5,364
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (2)
Standard

Legg pinkien(musungen) i en liten fryse/brødpose. Tapp varmt vann i et glass om legg posen oppi. Når pinkien har samme temp som vannet ca, kan du forsiktig holde den inn i terrareit med en pinsett. Forsøk å få slangen til å bite den over hodet. Du bør forsøke å få slangen til å komme næremere pinkien, ikke dytte pinkien på slangen.

Sørg også for at slangen har noe som gjør det mørkt for den å gjemme seg i i terrariet, slik at den kan føle seg trygg der.

Mvh
robin
Svar med sitat
Svar

Emner
ikke, maisorm, spiser

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
tarantell spiser ikke duefjes Taranteller 3 23-06-2007 10:08
min skorpion spiser ikke Androctonus Skorpioner 23 15-05-2007 13:20
Spiser ikke.. Sharp Terrarier 9 20-03-2007 22:30
Maisorm som ikke vil spise Aiwanor Fôrdyr 2 05-03-2006 14:23
spiser ikke eller drikker ikke... badmann Skorpioner 2 30-12-2005 18:47

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 08:39.