| Helse og sykdommer hos reptiler Forum for helserelaterte spørsmål om ditt reptil. OBS! Vi anbefaler ALLE å kontakte dyrlege ved sykdom. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Senior Member
Medlem siden: Feb 2005
Sted: Bergen
|
Halloen alle sammen!
Noen her fra Bergen som vet om noen brae steder der man kan finne hoggorm? Har selv vært i steder som: Storavatne, Kiplavatne, Alvøen skogen(tror jeg den heter:S) men finner ingen hoggorm Så kansje noen her inne vet om navn på noen steder i Bergen der man kan finne hoggorm?? Hadde vært kjempe for skal ut på hoggorm jakt neste helg Mvh Mats
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2004
Sted: Tiggerstaden
|
Jeg regner med at du kun skal ta bilder av dem? Hehe.
Uansett: Alvøen ved kaien (langs de mange murene der nede) har jeg som oftest sett en del hoggorm. Det er også en del i skogen ved bunkersene på Storrinden (oppe ved Kokstad). Her er en jeg fant i fjor påske (samme dag som jeg ble bitt
|
|
|
#3 |
|
Senior Member
Medlem siden: Jun 2004
|
du skal bare se på dem håper jeg?
|
|
|
#4 |
|
Senior Member
|
hehe skal ikke fange
bare se, studere, ta bilder..._arachna_: jeg får vel ta turen til Alvøen neste helg, tar meg bare 30 min ca å gå ut der.... hvilke kai?? der nede med alle båtene:S med kanonene og det?? Mvh Mats
|
|
|
#5 |
|
Senior Member
Medlem siden: Jun 2004
|
det er bra mats
![]() Forresten arachna: hvordan var det å bli bitt?
|
|
|
#6 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2004
Sted: Tiggerstaden
|
Sitat:
Meg og min kone var ute og gikk en søndag (påsken i fjor). Vi så tre-fire huggorm i løpet av første halvtimen, så det var tydelig at det var mye aktivitet i området. Jeg ble bitt når jeg løp ned en sti på vei til sjøen. Først sved det og gjorde innmari vondt rundt ankelen og leggen (ble bitt på utsiden av høyre ankel). Utover kvelden hovnet mye av leggen opp, og det "presset" noe helt sinnsykt. Jeg ble også kvalm og svettet noe j****. Ankelen ble nesten helt blå, og leggen hadde "fine" farger den også. Den neste dagen var jeg ikke kvalm, og feber/svetting hadde gitt seg en del. Jeg snakket med en venn av familien som er lege, men vi ble enige om at det ikke var nødvendig med sykehusbesøk da kvalmheten allerede hadde avtatt. Leggen var fremdeles veldig opphovnet, det tok sikkert fire-fem dager før hevelsen var begynt redusert. Ca to uker gikk det før "alt" var som normalt igjen, men de første tre-fire dagene var de kjipeste. Har et bilde av leggen min liggende et sted. skal se om jeg får rotet det fram.
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Apr 2005
Sted: Norge/Sverige
|
åssen studerer du dem?
|
|
|
#8 |
|
Senior Member
|
det finner jeg nokk ut av... skal ikke stresse den/de...
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Apr 2005
Sted: Norge/Sverige
|
fant du noen huggormer??
men er det noen som vet om noen bra steder i asker som man kan finner ormer?
|
|
|
#10 |
|
Senior Member
|
ahr glemte det helt... var på brann stadion å så brann knuse rosenborg jeg... skal se etter jheg kommer hjem fra spania om noen uker
|
![]() |
| Emner |
| bergen, hoggorm |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Hoggorm - Faktatekst | Jabbe | Generell Info om herptiler og Virvelløse dyr | 3 | 22-02-2011 21:51 |
| Er hoggorm tiden over nå? | DevilDoll | Helse og sykdommer hos reptiler | 14 | 02-09-2008 21:36 |
| Er skorpion-stikk like giftig som et hoggorm-bitt, eller? | troia | Skorpioner | 8 | 22-03-2007 17:48 |
| Bergen | Reptilfreaks treff | 1 | 05-12-2004 18:01 | |