| Helse og sykdommer hos reptiler Forum for helserelaterte spørsmål om ditt reptil. OBS! Vi anbefaler ALLE å kontakte dyrlege ved sykdom. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2006
Sted: Hedemark
|
Han har to orangse små flekker ene nede ved huet og den andre litt under. i dag så kom det ut noe som lingnet på rødt blod eller om det er blod det vet jeg ikke? Er min skjeggis syk?
her er bilde: ![]() Litt dålige bilder men men |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2007
|
Ser ut som verk syns jeg.. den har ikke brent seg på lampa\pæra da? ser ut som brannsår som verker ellernoe..
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
|
Kanskje det er det som har hendt, skal jeg bare la det ligge eller skal jeg vaske han oftere eller?
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2007
Sted: Østfold
Alder: 34
|
Hold såren rent og kansje vurder dyrlege så du kan få en sår/brann salve.
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
|
vis jeg går til dyrlegen, skal jeg gå til en spesiel dyrlege eller bare en vanlige en? og trenger man en spesiel brann / sår salve eller bare en vanlig en? også har dyrelegene tøyshet plikt eller kan de si i fra?
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2007
Sted: Oslo
|
jeg har ikke peiling på sjegisser, men hvis det var meg, så hadde jeg dratt til dyrlegen med en gang, uten tvil, for jeg tar ingen sjanser, når det kansje gjelder liv. ang. dyrleger, så er det denne listen som er liste over dyrleger som tar imot herptiler http://www.herpetologisk.com/dyrlegen.html
lykke til!
|
|
|
|
#7 | |
|
Senior Member
Medlem siden: Feb 2006
Sted: Stavanger
Alder: 20
|
Sitat:
De fleste dyrleger tar i mot reptiler. Lista du har der er over dyrleger med kompetanse på reptiler. Er du usikker så ring inn som anonym og forhør deg hva dyrelegene i området ditt syns om reptiler eller om de har mulighet til å behandle. Veterinærer har ikke meldeplikt med mindre de mener dyret ditt er blitt vanskjøttet. Men ta uansett en sjekk hos veterinæren så er du hvertfall sikker, slik at du ikke gjør noe feil.
|
|
|
|
#8 |
|
Senior Member
Medlem siden: Sep 2005
Sted: oslo
|
åssen går det det?
hvert hos legen? Hvis det ikke har blitt bedre, så kom deg til legen. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
|
Ventet noen dager for å se om det ble bedre.
det ser ut som det blir bedre og det har heller ikke verket så mener skeggisen min har kommet på bedring
|
|
|
#10 |
|
Senior Member
Medlem siden: Sep 2005
Sted: oslo
|
har han sår der?
|
|
|
|
![]() |
| Emner |
| min, skjeggisen, syk |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| er det noe galt med skjeggisen min? | lazyboy | Agamer | 21 | 05-08-2008 16:48 |
| HJELP!!!skjeggisen min | shisha | Agamer | 3 | 13-02-2008 16:25 |
| hva skjer med skjeggisen min? | shisha | Agamer | 17 | 30-01-2008 15:54 |
| jeg og "sputnikk" skjeggisen min :) | sandtrøen | Agamer | 5 | 22-12-2006 08:57 |
| Hvile sex har skjeggisen min?? | Holy | Agamer | 2 | 07-06-2004 22:54 |