| Helse og sykdommer hos reptiler Forum for helserelaterte spørsmål om ditt reptil. OBS! Vi anbefaler ALLE å kontakte dyrlege ved sykdom. |
![]() |
|
|
LinkBack (2) | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
|
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2007
Sted: Tyskland, Bonn.
Alder: 23
|
Fant en tråd på et tysk reptilforum som viser veldig godt hvorfor det er så viktig med beskyttelse rundt varmepærer.
*link* mvh, Jan Philip. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2007
Sted: Trondheim
Alder: 25
|
ja, det kunne blitt veldig stygt om de hadde vært borti pærene..
Mange fine bilder av slangene også da
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2006
Sted: Fredrikstad
Alder: 19
|
Kan ikke det "gittere" rundt lampene bli varme de også?
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2007
Sted: Oslo
|
har tenkt på akkurat det samme. det er godt mulig gittere rundt pære blir varmt, men gittere som er under selve pæra må jo bli glovarmt?
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2007
Sted: Oslo
|
dette spørs jo selvfølgelig på hvor kraftig pæren er, og hvor lang avstand nettingen har fra selve pæren. jeg vil tro at de svakere pærer ikke har stor nok kapasivitet til dette, men jeg har selv en 40 W pære og holder jeg hånda foran den lille og spinkle pæren, så blir hånda varmt etter fort 10 sekunder. men som sagt det har jo noe å si hvor varm pæra blir og hvor lang avstand fra pæra det er til der gittere er og slangen kan kravle opp på.
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2007
Sted: Tyskland, Bonn.
Alder: 23
|
Nettingen vil jo ikke bli like varm som pæren, i og med at pæren sender ut strålene, mens nettingen bare mottar noen av de. Jeg går utifra at det der er en akseptabel avstand, siden det er avstanden som vises i alle bøkene jeg har, hvor temaet tas opp.
|
|
|
|
![]() |
| Emner |
| derfor, det, viktig |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
LinkBacks (?)
LinkBack to this Thread: http://www.reptilfreaks.no/forum/helse-og-sykdommer-hos-reptiler/5493-derfor-er-det-viktig.html
|
||||
| Skrevet av | For | Type | Dato | |
| Reptilfreaks | This thread | Refback | 30-12-2007 00:33 | |
| Reptilfreaks | This thread | Refback | 29-12-2007 21:37 | |
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Hva er viktig for å holde skallet hardt? | MiddelAge | Skilpadder | 5 | 03-10-2008 07:23 |
| VIKTIG VIKTIG!!! | reptilfrelst | Småprat | 17 | 13-06-2007 17:45 |
| Hentet fra forsiden Reptilweb. Kan være viktig å lese. | Evenruden | Småprat | 27 | 13-12-2006 12:18 |
| VIKTIG! LES DETTE - BREV FRA NHF TIL MATTILSYNET! | Varanen69 | Lover og regler | 2 | 02-11-2004 22:19 |