| Helse og sykdommer hos reptiler Forum for helserelaterte spørsmål om ditt reptil. OBS! Vi anbefaler ALLE å kontakte dyrlege ved sykdom. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Member
Medlem siden: Jul 2007
Sted: Arendal
|
Er det noen her som har erfaring med disse to slangene?
Corallus caninus - emerald tree boa Morelia viridis - green tree python lurte på om det er noen betydelige forskjeller i adferd og hold... |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Apr 2005
Sted: Norge/Sverige
|
jeg har en chondro, og har hatt en hortulanus(nesten det samme). jeg syns chondroen er finere enn caninusen, for caninusen ser så rynkete ut. hold av dem er ganske like begge skal ha rundt 70%fuktighet. men caninusen skal ha 22-24grader og chondroen skal ha rundt 30grader.
|
|
|
#3 |
|
Member
Medlem siden: Jul 2007
Sted: Arendal
|
så du ville annbefalt chondroen da?
hvordan er personligheten til de forskjellige da? |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Apr 2005
Sted: Norge/Sverige
|
jeg vet ikke så mye om caninusen. men chondroer er ikke så aggresive som alle tror. men de trengs å bli håndtert som liten. stikk hånda di inn når de er juveniler og la deg bli bitt. da vil de skjönne at det hjelper ikke å bite. de kan väre litt sure i terraet hvertfall på grenen, for det er hjemme stedet dems!
|
|
|
#5 |
|
Senior Member
Medlem siden: Mar 2005
|
Ã… holde Caninus konstant ved 22-24 grader er nok litt lite ! De bør ha rundt 27 grader om dagen, med en nattesenkning til 23-24 grader. Mine trivdes meget godt med dette.
Caninus går for å være mer aggressive enn Chondros, men mine var faktisk veldig greie og prøvde aldri å bite meg. Det er jeg glad for...de huggtennene er fryktinngydende !
|
![]() |
| Emner |
| caninus, corallus, morelia, viridis |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| pris på Morelia viridis? | dragonfly | Boa og pyton | 13 | 03-05-2008 01:02 |
| Morelia viridis - Grønn Trepyton | Jabbe | Slangefakta | 0 | 07-03-2008 21:51 |
| noen bra steder å lese om en Morelia Viridis? | gabonviper | Generelt om reptiler | 10 | 04-01-2007 01:58 |
| Morelia Viridis | straymond | Helse og sykdommer hos reptiler | 2 | 30-12-2005 07:21 |