| Helse og sykdommer hos reptiler Forum for helserelaterte spørsmål om ditt reptil. OBS! Vi anbefaler ALLE å kontakte dyrlege ved sykdom. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Member
Medlem siden: Jul 2007
Sted: Arendal
|
er det noen her som har fått dispensasjon for hold av slanger uten å være alergisk?
I så fall lurer jeg veldig på hvordan dere har fått dette til da jeg vurderer å sende inn en søknad... |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Guest
Medlem siden: Jan 2007
|
Tviler på at noen her inne har disp. De som har det, uten å være alergisk hadde dyrene før forbudet kom. Men jeg oppmuntrer deg likevel til å prøve
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2007
Alder: 24
|
Bare låner tråden litt for mine egne disp. spørsmål..
![]() får man disp. for kun ett dyr? Hva med skilpadder som gjerne skal være to sammen? hvordan skal en søknad se ut for å få lovlig ha slange? |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Senior Member
Medlem siden: Mar 2005
|
Slanger gir man vel ikke dispensasjon for i det hele tatt, uansett hvor allergisk søkeren er....
|
|
|
#5 | |
|
Guest
Meldinger: n/a
|
Sitat:
svar 1. Det går garantert ikke å få godtat en søknad på slanger Men jeg anbefaler deg med og gjøre det siden alle må massse litt på stortinget men tviler på at du får godtat med mindre du har hatt slange før forbudtet kom. |
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Admin
Medlem siden: May 2006
|
Trur ikke jeg ville sendt en søknad. Da vil bare politiet bli mistenksomme og kanskje sjekker om du har skaffet deg en slange likevel. Men hva veit vel jeg... kan jo hende det går bra
|
|
|
#7 |
|
Guest
Meldinger: n/a
|
Du bør sende i falsk navn ja
|
|
|
|
#8 |
|
Senior Member
Medlem siden: Aug 2007
Sted: Vestfold
|
jeg søkte om skeggisen min og bestemte meg å søke siden faren min kjenner en i toppen av mattilsynet
bortkasta tid eneste jeg fikk var "det var flott at du søker via mattlisynet men svaret er nei"
|
|
|
#9 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2007
Alder: 24
|
Sitat:
Hadde vært litt moro å se hva de hadde svart.. |
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2007
Sted: Tyskland, Bonn.
Alder: 23
|
De svarer sikkert: "nei, sorry, vi har ikke praksis for å tillate slikt. prøv igjen etter den nye loven kommer".
|
![]() |
| Emner |
| dispensasjon |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| har noen fått dispensasjon fra matilsynet? | isabelan | Lover og regler | 2 | 18-05-2008 19:58 |
| Søknad om dispensasjon til hold av herptiler. | mr-repti | Lover og regler | 18 | 16-08-2007 07:52 |
| dispensasjon for skilpadder? | h11te | Lover og regler | 1 | 12-10-2004 22:37 |
| dispensasjon for skilpadder? | h11te | Lover og regler | 0 | 12-10-2004 18:40 |