| Helse og sykdommer hos reptiler Forum for helserelaterte spørsmål om ditt reptil. OBS! Vi anbefaler ALLE å kontakte dyrlege ved sykdom. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2007
Sted: Bergen
|
Heisann
![]() Har hatt min nye skjeggagam i ca en uke, på denne tiden har den spist 3 sirisser og 2 kakkerlakker, men han har ikke vært noe interesert i grønnsakene jeg har gitt han. Dette syns jeg var litt merkelig siden de vanligvis skal spise mest grønt. Varmelampen som fulgte med fungerte i noen sekunder så var det ikke mer liv i den, så nå går jeg og venter til fredag på at de får varmelampen inn på dyrebutikken på galleriet i Bergen, kan dette være en grunn til at den spiser og beveger seg så lite? Jeg har lest veldig mye om Skjeggagamer, men det står ikke så veldig mye om akkurat dette Den beveger seg ikke like mye som jeg har hørt og sett på filmer på youtube eller lignende, det er altså veldig sjelden JEG ser den beveger seg! Jeg fikk den ca 3 år gammel med en halv hale:S Skal jeg vaske halen, eller noe lignende? Det jeg egentlig lurer på er om det er noe gale med den? På forhånd takk til svar!
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2007
|
mine spiste ikke mest grønt, mest animalsk og noe grønt.
hva er temperaturen i terra?? blir det kald pga manglende varmelampe så kan den få problemer med å fordøye maten og derfor også dårlig matlyst. kan også hende den spiser litt lite dem første tiden siden den nettopp har blitt flyttet og muligens er noe stresset. at den beveger seg lite kan også komme av lav temp. da de trenger varme for å få opp aktivitetsnivået. er det lenge siden den fikk stumphale?? er såret gammelt og ferdig grodd så trenger du ikke vaske den.
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2007
Sted: SkorpionFarmen
Alder: 22
|
Hei!
skjeggiser beveger seg mindre når de ikke får det lyset og varmen de trenger, å vill heller ikke spise spesielt når det er mørkt. skjeggisen min sovner med en gang jeg skrur av lyset i terrariumet, å når jeg står opp om mårran, så lar jeg lyset stå på litt før den for spiser, å vill heller ikke spise før den har "våknet" skikkelig. så viss det er mørkt så vil den være rolig, og ikke spesielt aktiv, så det skal nokk ordne seg når du får pæra på fredag ![]() det står noen plasser, at skjeggiser sovner med en gang lyset blir skrudd av, å vill sove der til lyset blir skrudd på igjenn ![]() prøv å gi den noe mat vertfall. Lykke til!
|
|
|
#4 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
|
|
|
|
#5 | ||
|
Senior Member
Medlem siden: Feb 2006
Sted: Stavanger
Alder: 20
|
Sitat:
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
|
Jeg skal gjøre et forsøk
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
|
|
|
|
#9 | |||
|
Reptilfreak
|
Sitat:
|
|
|
|
#10 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
|
|
![]() |
| Emner |
| skjeggagam, syk |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| skjeggagam | Mailen | Småprat | 10 | 19-04-2009 23:23 |
| skjeggagam og leo | linetheres | Leopardgekkoer og andre Eublepharis | 2 | 03-11-2008 16:38 |
| Skjeggagam på bil tur | jonnybrun | Agamer | 4 | 24-08-2008 12:49 |
| Syk skjeggagam? | DaffyDuck | Agamer | 12 | 23-04-2007 14:27 |
| skjeggagam, egg på vei? | doubble-vaage | Agamer | 7 | 25-08-2005 08:30 |