| Helse og sykdommer hos reptiler Forum for helserelaterte spørsmål om ditt reptil. OBS! Vi anbefaler ALLE å kontakte dyrlege ved sykdom. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2007
Sted: Vet ikke
Alder: 19
|
hei jeg skal gå til inkjøp av kongepyton runt juletider, jeg har skaffet et terrarie som er 110cm*40cm*50cm, så har jeg hørt at kp ikke trenger uv stråler, men skal kjøpe en repti glo 0.5 bare for å ha en spot der han kan varme seg å sånt, skal også ha en varmematte på den varme siden(skal kjøpe en timer som jeg stiller på 12 timer med sol). skal også ha noen røtter å en stor exo terra hule inni der, så så jeg på oslo zoo, en kjempe stor vannskål, som var så stor at han nesten kunne bade i den, så det har jeg tenkt å kjøpe, så skal jeg kjøpe mange fryste mus før jeg skal kjøpe pytonen(må se ann størrelsen på slangen først), så har jeg fått med meg at den skal føres 1-2 ganger i uka når den er juvenile, å en gang i uka eller hver andre uke når den er voksen, høres dette bra ut??, men så skal jeg spørre om hva som er bra til bunnsubstrat, tenkte litt på avis først men syntes dette ble alfor kjedelig, men så, så jeg på aquarius zoo, på sånn spaghnum, så lurte jeg på er dette bra? vis det ikke er det legg gjerne inn tips om hva som er bra.
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2007
Sted: Akershus
|
Høres bra ut det ^^
Repti bark er bra som substrat: http://www.aquazoo.no/shop/product_i...68794fe21420a5 Men når du får dem, skal du ha dem på avis, for å se om de funker 100% fint, med baijs og det hele. (ps: jeg har hørt er at musene du skal fore med, ikke skal være fryst mer enn 3 uker, da er de ikke så "gode" lenger, og har mistet litt "futten"..) rett meg om jeg tar feil noen.
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2007
Sted: Vet ikke
|
har tenkt litt på reptil bark ja, men har hørt at det så lett kommer midd å sånt i det, men takker for svar, gleder meg utrolig mye til å få den
|
![]() |
| Emner |
| bunn, substrat |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Hva har dere på bunn? | Elvis | Taranteller | 17 | 27-11-2007 20:32 |
| Mose bunn | Olliw | Småprat | 7 | 29-06-2007 10:14 |
| bunn til skjeggis | snowy | Agamer | 9 | 03-03-2007 14:17 |
| bunn substrat til leo | cobra_kai | Leopardgekkoer og andre Eublepharis | 29 | 30-01-2007 18:58 |
| bunn substrat????? | Jon83 | Skilpadder | 8 | 14-06-2006 17:27 |