| Helse og sykdommer hos reptiler Forum for helserelaterte spørsmål om ditt reptil. OBS! Vi anbefaler ALLE å kontakte dyrlege ved sykdom. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Junior Member
Medlem siden: Apr 2007
|
Altså - å holde slanger! Jeg er dritredd slanger, og hadde nok pisset på meg om jeg hadde sett en utenfor glass (altså ikke i dyrepark... der er jeg ikke redd dem, for der kan de ikke nå meg, nemlig!)
Hvordan håndterer dere giftige slanger? For de er vel kjappe, kan jeg tenke meg... (Selv har jeg sumpskilpadde, så jeg "hører til" på forumet jeg også). |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2007
Sted: Kristiansand Vest-Agder
Alder: 24
|
kjøp en nybegynder slange å prøv deg framover
![]() eller det du å kan gjøre er å gå ut å løfte på noen plater eller no så finer du nok en stolorm du kan holde ![]() de er ikke giftige å bitter ikke, har vertfal ikke blit bitt.
|
|
|
#3 | |
|
Caffeinism
Admin
Medlem siden: Jun 2005
Sted: Buskerud
Alder: 28
|
Sitat:
Av de som holder slanger i Norge, tror jeg det kun er et fåtall som holder giftige slanger. De som har giftige slanger, tror jeg kun "håndterer" disse med spesial tenger når det trengs. Mvh Robin
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2007
|
å håndtere slanger er da ikke noe problem. jeg har hatt mange fra 30cm-350cm. dette er noe man venner seg til etterhvert hvis man omgås slanger. mange som er redd for hunder, taranteller osv også. jeg tror egentlig det er mer frykten for det ukjente.
|
|
|
#5 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2004
Sted: Norge
Meldinger: 1,891
|
Sitat:
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Apr 2005
Sted: Norge/Sverige
|
det fins en del ikke giftige slanger som er like raske som de giftige. man må bare trene som som straymond sier. det er ikke like mye kontakt med de giftige slangene som det er med ikke giftige slanger. det er ikke mange som har giftslanger i norge som jeg vet om. 5-6stk som jeg vet om.
|
|
|
#7 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2007
Sted: Mysen
Alder: 22
|
jeg og typen har selv 7 slanger nå og elsker å håndtere de. jeg lar gjerne juvenilene våre sno seg rundt på kroppen min, for å la de bli kjent til lukta av meg. men giftslanger er noe jeg aldri kunne hatt. De er facinerende å se så utseende messig, men å vite at man kan være i døds fare ved å håndtere den, vil jeg ikke ta sjangsen på. En giftig slange har vel ikke no i fangenskap mener nå jeg å gjøre. Men skal man håndtere de, bruker man oftest en slange krok.
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Junior Member
Medlem siden: Apr 2007
|
Men mange (?) har vel også kvelerslanger? Og disse håndterer dere vel?
Det må da være farlig? |
|
|
|
|
|
#10 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
|
|
![]() |
| Emner |
| dere, tør |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| hva ambefaler dere? | cookiejar22 | Skorpioner | 20 | 15-07-2008 00:36 |
| Til dere som smugler | CamStatic | Lover og regler | 12 | 13-06-2008 12:00 |
| Hva synes dere? | Jabbe | Helse og sykdommer hos reptiler | 3 | 20-01-2008 15:04 |
| HAha dere må se den her | E.Spider | Småprat | 5 | 30-11-2007 17:25 |
| Hva har dere på bunn? | Elvis | Taranteller | 17 | 27-11-2007 20:32 |