"

Helse og sykdommer hos reptiler Forum for helserelaterte spørsmål om ditt reptil. OBS! Vi anbefaler ALLE å kontakte dyrlege ved sykdom.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 11-06-2007, 06:50   #1
Stavekontrollør

sveinjo sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Sted: Sandnes
Alder: 24
Meldinger: 210
Standard Reptilhold i Norge

Aftenbladet.no

Endelig komme d litt fram i media...
sveinjo er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 11-06-2007, 08:06   #2
Reptilfreak

straymond sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Sted: Norge
Meldinger: 1,891

ikke ille, syns dette var en kurant reportasje som var realistisk og tippet en smule vår vei.
Svar med sitat
Gammel 11-06-2007, 08:36   #3
Reptilfreak

Medlem siden: Apr 2007
Meldinger: 119

jøss, ser jo overaskende bra ut da=)
sirbjerke er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 11-06-2007, 08:41   #4
Reptilfreak

rioth sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Meldinger: 629

:numberone:

Så sinnsykt kult da! kansje det ENDELIG skjer noe snart????
*krysser fingrene!*

rioth er offline  
Svar med sitat
Gammel 11-06-2007, 09:11   #5
Reptilfreak

Litjabeth sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Sted: Trondheim
Meldinger: 313

Jay! Go Marie Modhal, hun er ei bra dame
Den eneste vetrinæren som hesten min likte (kunne ikke fordra alle de andre)
Litjabeth er offline  
Svar med sitat
Gammel 11-06-2007, 09:21   #6
Caffeinism
Admin

_Nagash_ sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Sted: Buskerud
Alder: 28
Meldinger: 5,364
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (2)

Likte denne ja

I helga snakket jeg litt med pappa om reptiler å lignende. Han vet jo at jeg har geckoer og masse småkryp. Han fortalte at han hadde lest om kornsnoken de hadde funnet. Han lurte på om den var giftig, siden den var forbudt. Han ble ganske overrasket da jeg forklarte han greia. Hans neste kommentar var, "jamen da holder jo du illegale dyr da!" Jepp sa jeg, og han klødde seg litt i hodet
Svar med sitat
Gammel 11-06-2007, 11:24   #7
Reptilfreak

reptilfrelst sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Meldinger: 1,699

endelig en godt vinknklet sak som kommer oss reptilelskere til gode. fint å lese en artikkel uten at de må skrive farlig kvelerslange osv.
Svar med sitat
Gammel 11-06-2007, 12:19   #8
Reptilfreak

Chixz sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Sted: Bergen
Alder: 23
Meldinger: 2,823

Sitat:
Opprinnelig postet av Svein Ivar Ramberg
Når det er tillatt å ha supergiftige edderkopper som kjæledyr, bør også slanger og øgler bli tillatt. Vi mener ikke at farlige krypdyr skal bli lov, men jeg ser ingen grunn til at ufarlige dyr skal være forbudt lenger.
Jeg blir så irritert...
Kan ikke folk se at ved å trekke frem de "supergiftige edderkoppene" så vil det kanskje føre til et forbud for disse dyrene også...

Mulig jeg overreagerer nå, men det er et argument som har irritert meg lenge...

Og jeg er sikker på at det argumentet har hatt litt å si nå som de ordner med ny lover angående import av leddyr til Norge.

Missforstå meg rett; Jeg er ikke imot herptilhold i Norge og eier selv to nydelige individer av denne dyreklassen

Jeg syntes bare at dette argumentet høres ut som noe som kunne ha kommet fra en sutrete 6åring: "Uhhh... Hvorfor kan ikke jeg ha det når alle de andre har .... ...."
Chixz er offline  
Svar med sitat
Gammel 11-06-2007, 12:41   #9
Reptilfreak

mr-repti sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Sted: Fredrikstad
Alder: 19
Meldinger: 2,460
Blog Entries: 4
Standard Re: Reptilhold i Norge

Sitat:
Opprinnelig postet av Chixz
Sitat:
Opprinnelig postet av Svein Ivar Ramberg
Når det er tillatt å ha supergiftige edderkopper som kjæledyr, bør også slanger og øgler bli tillatt. Vi mener ikke at farlige krypdyr skal bli lov, men jeg ser ingen grunn til at ufarlige dyr skal være forbudt lenger.
Jeg blir så irritert...
Kan ikke folk se at ved å trekke frem de "supergiftige edderkoppene" så vil det kanskje føre til et forbud for disse dyrene også...

Mulig jeg overreagerer nå, men det er et argument som har irritert meg lenge...

Og jeg er sikker på at det argumentet har hatt litt å si nå som de ordner med ny lover angående import av leddyr til Norge.

Missforstå meg rett; Jeg er ikke imot herptilhold i Norge og eier selv to nydelige individer av denne dyreklassen

Jeg syntes bare at dette argumentet høres ut som noe som kunne ha kommet fra en sutrete 6åring: "Uhhh... Hvorfor kan ikke jeg ha det når alle de andre har .... ...."
Det er jo litt sant da, masse tarantella`er og skorpioner som er ganske giftige, vertfall i forhold til en bitte liten gekko, som ikke kan gjøre en skade.. Jeg syns ikke tella`er skal bli ulovlig og jeg syns herptiler skal bli lovlig.. Til og med de i dyrebutikken sier dette: "Vi kan selge dødlige skorpioner, men ikke små gekkoer, for noe tull"
mr-repti er offline  
Svar med sitat
Gammel 11-06-2007, 12:55   #10
Reptilfreak

reptilfrelst sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Meldinger: 1,699

det chixz mener er sikkert at de burde bruke andre argumenter enn at tellas og skorpioner er farlige. dette kan føre til restriksjoner av disse.
Svar med sitat
Svar

Emner
norge, reptilhold

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Materiale til dokumentar om reptilhold i Norge. Myrabas Media 111 29-02-2008 13:11
Ja til reptilhold! Varanen69 Media 55 22-01-2008 21:28
Reptilhold i Norge Tarantellen Småprat 9 25-10-2007 20:12
Reptilhold i Norge Chixz Småprat 24 26-09-2006 21:23
Litt info om reptilhold i norge Dark_Reptile Lover og regler 1 31-01-2006 20:39

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 07:50.