"

Helse og sykdommer hos reptiler Forum for helserelaterte spørsmål om ditt reptil. OBS! Vi anbefaler ALLE å kontakte dyrlege ved sykdom.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 07-06-2007, 20:34   #1
Reptilfreak

nidhogg sin avatar

Medlem siden: Jun 2004
Meldinger: 413
Standard Dårlig erfaring…

Hadde bare lyst til å dele litt frustrasjon her

Var på messa i Malmö 26/5 og fikk se noen snoker jeg alltid har hatt lyst på, nemlig Ru gressnok, Opheodrys aestivus.
Slo til og hadde med meg 2 stk hjem, 1.1. De virka friske og pigge synes jeg når jeg så på dem der nede.

På grensa snakka jeg med en som fortalte at det var 3-4 stykker som hadde handla med en tysker der i fjor og hadde dårlig erfaring med det, de fleste (alle?) døde etter kort tid.
Og det samme skjedde med mine, den ene døde allerede dagen etter og den andre etter 4 dager i heimen her. Jeg kjøpte også av en tysker, registrerte ikke navnet…

I min iver etter å få disse snokene glemte jeg helt å spørre om dette var viltfangede eksemplarer, noe som er ganske vanlig for denne arten og som jeg jo egentlig visste så j… godt.
Og dette var nok det…

Dreit meg ut her ja

Så, det jeg vil fram til er at om dere kommer over dyr dere ønsker, og som gjerne er vanlig å omsette viltfanget, så skaff dere forhåndskunnskap nok til å sjekke kondisjonen til dyrene så dere ikke gjør som jeg gjorde.

Heretter blir det nok bare â€captive bred†på meg…
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 07-06-2007, 20:40   #2
Reptilfreak

Crispy sin avatar

Medlem siden: Jul 2006
Meldinger: 747

synd og høre, det skal jeg ta med meg hvis jeg skal kjøpe noe på messer senere
Crispy er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 07-06-2007, 20:51   #3
Senior Member

Gibbs sin avatar

Medlem siden: Sep 2005
Sted: oslo
Meldinger: 2,647

kjipe greier assa..
Gibbs er offline  
Svar med sitat
Gammel 07-06-2007, 20:58   #4
Reptilfreak

ImTheLoveDoctor sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Sted: På land
Meldinger: 163

Trist å høre, det er utrolig kule snoker og markedet trenger absolutt noen som klarer å avle disse i fangenskap.
Han tyskeren du kjøpte av er en luring jah, dyrene ser jo ganske bra ut når en kjøper dem på messen, men ingen av de 5 som ble kjøpt der ifjord av nordmenn tok til seg noe næring, noe som bygger opp rundt teorien om at de blir tvangsforet før salg for så å nekte å spise selv i etterkant. Jeg fattet lunten ved denne personen ifjord ettersom prisen var så usannsynlig lav, så jeg holdt meg fra å kjøpe, men desverre flere andre som gikk i fellen.

Om det er noen trøst så lever begge mine Philothamnus battersbui og spiser som bare det, desverre bare levende fisk så må snart sette opp egenproduksjon av fisk for å kjøpe 6-8 akvariefisk i uken er ikke barebare. En måned eller to så er dem kjønsmodne, håper å få noe kids på dem etterhvert
Svar med sitat
Gammel 07-06-2007, 21:21   #5
Reptilfreak

reptilfrelst sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Meldinger: 1,699

så kjipt. leit at man møter slike useriøse selgere når man finner noe man er skikkelig sugen på.
Svar med sitat
Gammel 08-06-2007, 04:16   #6
Caffeinism
Admin

_Nagash_ sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Sted: Buskerud
Alder: 28
Meldinger: 5,364
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (2)

Det var skikkelig kjipt å høre nidhogg, de var jo så fine
Noen burde snappe opp navnet på den selgeren og slenge ut noen advarsler!

ImTheLoveDoctor
Hva med guppy avl? Guppy er jo relativt billige og de yngler jo til de ser mannen med ljåen!

Tror jeg kjøpe 30 stykk til mitt gamle akvarie, og var til slutt nødt til å begynne å gi bort
Men kjøpt deg i såfall yngel boks, da disse gjerne spiser sine mindre søsken.

Mvh
Robin
Svar med sitat
Gammel 08-06-2007, 06:40   #7
Reptilfreak

ImTheLoveDoctor sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Sted: På land
Meldinger: 163

Guppyer blir desverre litt for smått når dme begnner å vokse til nå, må ha mere Sverddrage-platy størrelse. Men det ordner seg det, er det noen medlemmer her inne som har overskudd av akvariefisk til en billig penge eller gi bort/ eventuellt bytte i insekt-fordyr så sier vi ja til det_D
Svar med sitat
Gammel 08-06-2007, 06:55   #8
Reptilfreak

Olliw sin avatar

Sted: Akershus
Alder: 19
Meldinger: 695

Trist å høre nidhogg.
De var skikkelig kule da!

MVH: Olliw
Svar med sitat
Gammel 08-06-2007, 06:57   #9
Reptilfreak

Olliw sin avatar

Sted: Akershus
Alder: 19
Meldinger: 695

Denne var liten!

Svar med sitat
Gammel 08-06-2007, 17:02   #10
Senior Member

Gibbs sin avatar

Medlem siden: Sep 2005
Sted: oslo
Meldinger: 2,647
Standard Re: Dårlig erfaring…

Sitat:
Opprinnelig postet av ImTheLoveDoctor
Guppyer blir desverre litt for smått når dme begnner å vokse til nå, må ha mere Sverddrage-platy størrelse. Men det ordner seg det, er det noen medlemmer her inne som har overskudd av akvariefisk til en billig penge eller gi bort/ eventuellt bytte i insekt-fordyr så sier vi ja til det_D
hva med black molly. dem er veldig lette å holde. krever lite mat da dem spiser en alger og sånt, så det er bare å ha et akvarie som er godt beplantet. Jeg vil si at molly er en fisk som er letter å både ha og få unger på en svarddrager og platty + denne matingen gjør at det er mindre stell med akvariet.
Gibbs er offline  
Svar med sitat
Svar

Emner
dårlig, erfaring…

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Når ett egg går dårlig. Gobblin Snoker 14 30-08-2008 01:02
dårlig matlyst pantera Taranteller 4 11-09-2007 09:33
Klarer seg dårlig i vannet Kristine88 Skilpadder 30 06-07-2007 08:37
Dårlig reklame for hobbyen vår... skakksiden Media 17 27-10-2006 12:52
Det ser jammen dårlig ut:-( cattamilla Lover og regler 6 13-04-2006 23:02

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 07:50.