| Helse og sykdommer hos reptiler Forum for helserelaterte spørsmål om ditt reptil. OBS! Vi anbefaler ALLE å kontakte dyrlege ved sykdom. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Apr 2006
Sted: Bergen/Hordaland
|
Hva syntes folk om å bruke Kanner som levende for?
Er litt nysjerrig på dette, og vil gjerne høre folks meninger? Jeg personlig mener det er det samme om man mater med kaniner, mus eller rotter, men jeg syntes de bør drepe de først. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
-
Admin
Medlem siden: Apr 2004
Sted: Oslo
|
Jeg synes ikke noe om å fore med levende dyr. Det er unødig stress for både jeger og bytte. Farene for at gnageren eller kaninen skader reptilet er jo også tilstede. I tillegg er det jo ulovlig da :wink:
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2004
Sted: froland
|
Du ikke bare bør drepe de først, du SKAL drepe de først!!!
Er vel imot norsk lov å mate med levende dyr.. Jeg er jeger å dermed ganske kjent med å ta livet av dyr, men er det noe jeg blir forbanna på så er det når dyr blir utsatt for unødige lidelser! Slanger spiser vel en mus som er kakket i hodet like godt som en levende en vil jeg mene, det er bare å "lirke" litt i den så tror slangen den er levende.. Nå vil mange påstå at den dør fort når slangen tar den også men poenget er at DERE som slangeholdere kan drepe den fortere å mer humant en slangen gjør. Man må velge den mest humane måten for dyret.. Rune
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2007
|
enig der, men enkelte slanger nekter å ta dødt, da må man fore med levende. akkurat det samme som skjer i naturen. om det er lov eller ikke er egentlig ett fett, for det er ulovlig med reptilhold også. men nok en gang, helt enig, man bør fore med dødt. både pga risikoen for at jeger blir bitt og for å gi byttet en human død.
|
|
|
#5 |
|
Caffeinism
Admin
Medlem siden: Jun 2005
Sted: Buskerud
Alder: 28
|
Slangen så i hvertfall ut til å ha det bra sånn ellers da. Stort fint hus å greier
![]() Men jeg er helt enig, for med dødt så lenge det er mulig. Mvh Robin
|
|
|
#6 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
![]() Rune
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
|
da ville jeg nok heller foret med levende istedet for å tvangsfore en slange på 3m+ jeg syns det er bedre å gjøre det sånn istedefor å slå ihjel kaninen for så å stresse slangen unødig. men det er bare min mening, vet mange er uenig med meg.
|
|
|
#8 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
![]() Rune
|
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
|
det er jeg enig i. hovedproblemet er nok at folk ikke begynner å fore med dødt fra starten av, og venner slangen til å ta levende føde. og de som syns det er kult å ha slange for så å se de spise levende bytter.
men for å være litt ekstra kverulant så er det også ulovlig å fiske med levende agn, og hvem har vel ikke fisket med mark osv??? :smile:
|
|
|
#10 | ||
|
-
Admin
Medlem siden: Apr 2004
Sted: Oslo
|
Sitat:
Sitat:
|
||
|
|
|
![]() |
| Emner |
| kanin, levende, som |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Levende pinkiemus? | CamStatic | Fôrdyr | 13 | 07-09-2008 16:25 |
| dø mat/levende mat | Lillian | Leopardgekkoer og andre Eublepharis | 4 | 26-02-2008 23:26 |
| Levende føde?? | tijoka | Boa og pyton | 52 | 30-10-2007 06:06 |
| levende gnagere på fly | straymond | Lover og regler | 4 | 23-11-2006 23:32 |
| Kastet levende kanin til alligator | _Nagash_ | Media | 2 | 15-10-2005 03:09 |