"

Helse og sykdommer hos reptiler Forum for helserelaterte spørsmål om ditt reptil. OBS! Vi anbefaler ALLE å kontakte dyrlege ved sykdom.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 20-05-2007, 19:06   #1
Reptilfreak

Tarantellen sin avatar

Medlem siden: Apr 2006
Sted: Bergen/Hordaland
Meldinger: 869
Standard Levende kanin som for?

Hva syntes folk om å bruke Kanner som levende for?

Er litt nysjerrig på dette, og vil gjerne høre folks meninger? Jeg personlig mener det er det samme om man mater med kaniner, mus eller rotter, men jeg syntes de bør drepe de først.
Tarantellen er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 20-05-2007, 19:22   #2
-
Admin

DanFekar sin avatar

Medlem siden: Apr 2004
Sted: Oslo
Meldinger: 1,532
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (4)
Standard Re: Levende kanin som for?

Jeg synes ikke noe om å fore med levende dyr. Det er unødig stress for både jeger og bytte. Farene for at gnageren eller kaninen skader reptilet er jo også tilstede. I tillegg er det jo ulovlig da :wink:
DanFekar er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 20-05-2007, 19:23   #3
Reptilfreak

h11te sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Sted: froland
Meldinger: 414
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (3)

Du ikke bare bør drepe de først, du SKAL drepe de først!!!

Er vel imot norsk lov å mate med levende dyr..

Jeg er jeger å dermed ganske kjent med å ta livet av dyr, men er det noe jeg blir forbanna på så er det når dyr blir utsatt for unødige lidelser!

Slanger spiser vel en mus som er kakket i hodet like godt som en levende en vil jeg mene, det er bare å "lirke" litt i den så tror slangen den er levende..

Nå vil mange påstå at den dør fort når slangen tar den også men poenget er at DERE som slangeholdere kan drepe den fortere å mer humant en slangen gjør. Man må velge den mest humane måten for dyret..

Rune
Svar med sitat
Gammel 20-05-2007, 19:45   #4
Reptilfreak

reptilfrelst sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Meldinger: 1,699

enig der, men enkelte slanger nekter å ta dødt, da må man fore med levende. akkurat det samme som skjer i naturen. om det er lov eller ikke er egentlig ett fett, for det er ulovlig med reptilhold også. men nok en gang, helt enig, man bør fore med dødt. både pga risikoen for at jeger blir bitt og for å gi byttet en human død.
Svar med sitat
Gammel 20-05-2007, 19:58   #5
Caffeinism
Admin

_Nagash_ sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Sted: Buskerud
Alder: 28
Meldinger: 5,364
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (2)

Slangen så i hvertfall ut til å ha det bra sånn ellers da. Stort fint hus å greier
Men jeg er helt enig, for med dødt så lenge det er mulig.

Mvh
Robin
Svar med sitat
Gammel 20-05-2007, 19:58   #6
Reptilfreak

h11te sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av reptilfrelst
enig der, men enkelte slanger nekter å ta dødt, da må man fore med levende. akkurat det samme som skjer i naturen. om det er lov eller ikke er egentlig ett fett, for det er ulovlig med reptilhold også. men nok en gang, helt enig, man bør fore med dødt. både pga risikoen for at jeger blir bitt og for å gi byttet en human død.
Når slangen ikke vil ta dødt så hadde jeg tvangsforet den! Bedre at den som er "tresk" får det ubehagelig en at den som skal fores vekk må lide mener nå jeg

Rune
Svar med sitat
Gammel 20-05-2007, 20:46   #7
Reptilfreak

reptilfrelst sin avatar

da ville jeg nok heller foret med levende istedet for å tvangsfore en slange på 3m+ jeg syns det er bedre å gjøre det sånn istedefor å slå ihjel kaninen for så å stresse slangen unødig. men det er bare min mening, vet mange er uenig med meg.
Svar med sitat
Gammel 20-05-2007, 21:01   #8
Reptilfreak

h11te sin avatar

Sitat:
da ville jeg nok heller foret med levende istedet for å tvangsfore en slange på 3m+ jeg syns det er bedre å gjøre det sånn istedefor å slå ihjel kaninen for så å stresse slangen unødig. men det er bare min mening, vet mange er uenig med meg.
Sant nok, men det er fremdeles ulovlig! Ã… det er ikke levende mating av kaniner som kommer til å få krypdyr hold lovlig i norge med det første

Rune
Svar med sitat
Gammel 20-05-2007, 21:10   #9
Reptilfreak

reptilfrelst sin avatar

det er jeg enig i. hovedproblemet er nok at folk ikke begynner å fore med dødt fra starten av, og venner slangen til å ta levende føde. og de som syns det er kult å ha slange for så å se de spise levende bytter.
men for å være litt ekstra kverulant så er det også ulovlig å fiske med levende agn, og hvem har vel ikke fisket med mark osv??? :smile:
Svar med sitat
Gammel 20-05-2007, 21:24   #10
-
Admin

DanFekar sin avatar

Medlem siden: Apr 2004
Sted: Oslo
Meldinger: 1,532
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (4)

Sitat:
det er jeg enig i. hovedproblemet er nok at folk ikke begynner å fore med dødt fra starten av, og venner slangen til å ta levende føde. og de som syns det er kult å ha slange for så å se de spise levende bytter.
Folk som synes slikt er kult burde ikke ha dyr i utgangspunktet. Jeg tror imidlertid at det fint går an å venne dyrene sine til dødt for, de som ikke klarer det har ikke prøvd de riktige metodene (det finnes sikkert unntak)
Sitat:
men for å være litt ekstra kverulant så er det også ulovlig å fiske med levende agn, og hvem har vel ikke fisket med mark osv??? :smile:
Nå er det ikke forbudt å bruke levende mark som agn her i landet. Forbudet gjelder bare levende virveldyr som agn
DanFekar er offline  
Svar med sitat
Svar

Emner
kanin, levende, som

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Levende pinkiemus? CamStatic Fôrdyr 13 07-09-2008 16:25
dø mat/levende mat Lillian Leopardgekkoer og andre Eublepharis 4 26-02-2008 23:26
Levende føde?? tijoka Boa og pyton 52 30-10-2007 06:06
levende gnagere på fly straymond Lover og regler 4 23-11-2006 23:32
Kastet levende kanin til alligator _Nagash_ Media 2 15-10-2005 03:09

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 07:44.