| Helse og sykdommer hos reptiler Forum for helserelaterte spørsmål om ditt reptil. OBS! Vi anbefaler ALLE å kontakte dyrlege ved sykdom. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Senior Member
Medlem siden: Feb 2006
Sted: Moss
|
Lei meg nå...
Hadde holdt et ekstra godt øye med to av skjeggagamungene de siste dagene, fordi de var så små og tynne, og spiste relativt dårlig.. De fikk være i fred fra større søsken, de tre minste hadde vært i et terrarie for seg den siste uken, og ingen av dem så ut til å plage hverandre... Men den mellomste av de tre begynte å bekymre meg; den ville plutselig ikke spise, den var slapp og reagerte ikke på noenting, og den ble tynnere og tynnere... Så, i dag, fant jeg den død... Den siste jeg hadde sett til den dagen før var at den hadde lagt seg til å sove, tett inntil lillebroren sin, den hadde ikke flyttet på seg etter det, så regner med at den sovnet inn i løpet av natten... Jeg vet ikke helt hva som har skjedd med den, ni av søsknene dens er store og sunne og friske, og til og med den minste, som hadde problemer med å komme ut av egget, og som er enda mindre og skjørere, får i seg mat og virker nogenlunde aktiv.. Vet jo at det skjer at noen er svakere enn andre i et kull, antageligvis ville den ikke blitt noen frisk øgle om den hadde overlevd, men jeg synes det er så trist! |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Apr 2007
|
offffffff, sånt er kjipt da!!!!
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Caffeinism
Admin
Medlem siden: Jun 2005
Sted: Buskerud
Alder: 28
|
Føler med deg Psiv.
Det er jo ofte sånn at noen individer er svakere enn andre fra naturens side, og at disse gjerne må vike plass for de sterkere. Uansett så er det like trist når de dør Ønsker deg lykke til med de gjennstående ungene, og håper dette var et engangs tilfelle. Kondolerer. Mvh Robin
|
|
|
#5 |
|
Guest
Meldinger: n/a
|
Huff så trist..
Men som du sier selv,,sånt skjer desverre |
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 21
|
uff:/ kondolerer
|
|
|
#7 |
|
Senior Member
Medlem siden: Feb 2006
Sted: Moss
|
Hmm, nå er jeg redd det ikke ser så bra ut for minstemann heller..
Han har ikke villet spise verken i går eller i dag, tror ikke han er sterk nok til å greie seg.... For hans del er jeg kanskje ikke så overrasket, siden han kom så sent og strevde sånn med å komme til verden, men dette er triste greier.. Virker ikke som om det er noe jeg kan gjøre for ham, stakkar.. Men men, naturen får styre med sitt, han skal nå i alle fall ha det varmt og trygt så lenge.... I det minste er ni av søsknene friske og fine, skal være glad for det!! |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2008
|
Kondolerer! Hvil i fred sjeggagam. |
|