| Helse og sykdommer hos reptiler Forum for helserelaterte spørsmål om ditt reptil. OBS! Vi anbefaler ALLE å kontakte dyrlege ved sykdom. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2007
|
bredlijaguar pytonen min har den siste uken vært på vei inn i hamskift, trodde jeg. han har som de pleier blitt gråere i fargen, fått grå hinne over øyne osv. alt som tyder på hamskift, men i går var han like klar i fargen som vanlig, og øynene var like klare igjen. men det finnes ikke spor etter hamskift i terrariet, noe jeg synes er veldig rart.. jeg har vært nøye med fuktighet for å gjøre det lettere med hamskiftet, men så virker det nå som det "trakk seg tilbake".. noen som har vært borti dette?? har hatt en haug med slanger, men har aldri opplevd dette. svar mottas med stor glede.
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 21
|
Leoser spiser jo som regel hammen sin..
Mulig slanger også gjør det?
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2007
Sted: Mysen
Alder: 22
|
Neppe, men noen ganger blir de klare i fargen rett før de skifter. Får se i morgen. Vi og så det med kornsnoken vår en gang. Dette skjer ikke ofte, aner ikke hvorfor men tror det er det slangen din gjør nå! ^^, skifter nok snart!
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
|
det er helt sikkert at den ikke har gjort. slanger spiser ike hammen, og jeg har fulgt med han flere ganger om dagen, så han har ikke byttet. lurte bare på hvorfor han ikke hadde byttet, når det virket som "fasen" var begynt.
men takk for svar alikevel.
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 21
|
hehe burde kanskje ikke svart siden jeg ikke kan mye om slanger..
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2007
Sted: Mysen
Alder: 22
|
Ingen som sier du ikke kan det da... he he, alle må få lov til å prøve seg! Vet ikke om det stemmer jeg heller, men vet om tilfeller der det har skjedd! ^^,
|
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
der har de nettopp svart det samme som deg. så da er det nok bare å vente litt til på hamskift. synes bare det var litt rart at den ¨ble sånn først. har hatt over 20 div slanger og har aldri opplevd dette før.
|
|
![]() |
| Emner |
| borti, har, lignende, noen, som, vært |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Hvordan avliver dere mus og lignende? | ibitzagirl | Fôrdyr | 26 | 24-09-2009 18:15 |
| Skulle vært død? | Spiderce | Taranteller | 5 | 20-02-2008 11:37 |
| Ekte stammer og lignende? | Michelangelo | Øgler | 12 | 19-06-2007 12:40 |
| Litt nyttig om taranteller og lignende | _Nagash_ | Taranteller | 0 | 24-11-2006 11:35 |
| Noen som har vært borti dissa varme-elementene? | straymond | Utstyr | 6 | 08-08-2006 11:46 |