| Helse og sykdommer hos reptiler Forum for helserelaterte spørsmål om ditt reptil. OBS! Vi anbefaler ALLE å kontakte dyrlege ved sykdom. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Member
Medlem siden: Nov 2003
Sted: Bergen
|
Tenker enda, p  enten finne meg en/to maisormer, eller eventuellt velge en konge python eller noe sÂnnt. Hva syns dere som har eller har hatt slanger er kjekkest? Som gir mest glede av  eie osv...
Anyone?
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2003
Sted: Østfold
|
Hei Øystein!
Ser at valget ditt står mellom Mais ormer og Konge Python Jeg har selv hatt "Mais ormer" og har nå flere "Konge Python'er"........ Mais ormer er uten tvil noen av de letteste slange artene som man kan holde som terrarie dyr og de er utrolig vakre, de finnes i utallige fargevarianter og mønstre. Og deres mangel på agressivitet gjør at de er perfekte som nybegynner slanger. De er raske og utrolig flinke til å stikke av.....dette er en type slange som ikke har noe særlig ro på seg og vil slingre seg og krype av gårde så fort man tar de ut for å håndtere de, de er svært aktive.......... Men derimot Konge Python er den perfekte slangen hvis du ønsker en rolig slange som du får mere kontakt med........den tilhører en av de minste Python artene (vanligvis rundt 150cm), krever litt mer en f.eks en mais orm men jeg tror du vil få mere glede av en Konge Python, de er utrolig snille, blir veldig tamme og lette å håndtere. Det er ikke uten grunn at de blir kalt for "Ball Python" i USA, det er pga. deres passive forsvar, når de føler seg truet eller utrygge på noen måte så ruller de seg sammen til en ball og gjemmer hodet i midten av kveilen dette er noe de gjør fremfor å angripe. Og, for ikke å gjøre det akkurat lettere for deg så kan jeg også nevne en annen slange art som jeg også har, det må være slangeverdens svar på "labrador"...*ler*...nemelig "Konge Boa" den faller i samme kategori som "Konge Python", det er en rolig og utrolig snill og tam art, men da er det kanskje størrelsen det kommer an på, den tilhører ikke akkurat de minste artene, blir valigvis 3 til 4 meter...+/- etter hvilken underart det er snakk om, men den er utrolig snill og kjent for sin motvilje mot å bite.... :wink: Vil du se bilder av dyrene kan du se på min på min side på Zoonen.....................*s* http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=82653 Håper at dette var til hjelp på noen måte, i valgets kvaler...... Mvh Trond alias Varanen69!
|
![]() |
| Emner |
| eller, maisorm, pythonslange |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Kornsnok Navneforslag til maisorm? | black_charity_ | Snoker | 19 | 12-05-2008 16:02 |
| maisorm spiser ikke | Bobben | Helse og sykdommer hos reptiler | 3 | 28-01-2008 17:39 |
| Maisorm som ikke vil spise | Aiwanor | Fôrdyr | 2 | 05-03-2006 14:23 |
| Mat til maisorm? | Irene | Fôrdyr | 12 | 31-10-2005 08:10 |
| Farger/Morphs på maisorm | nidhogg | Snoker | 1 | 26-01-2005 03:54 |