| Helse og sykdommer hos reptiler Forum for helserelaterte spørsmål om ditt reptil. OBS! Vi anbefaler ALLE å kontakte dyrlege ved sykdom. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2006
|
Fikk idag en meget ubehagelig overaskelse.
Skrev en tråd for en stund siden om at den minste av mine 3 Leoer ble mobbet av den største. Dette så ut til å bli bedre, og hun har spist bra (den minste) en stund og har virket litt mindre sky. Så... I dag la jeg merke til noen stygge rifter på den ene bakfoten,og bitemerker på kroppen. Auda. J*** kranglefanter. Så, da måtte jeg sette igang prosjekt voksent-terra fortere en antatt. Hadde jo allerede kjøpt klar et nytt terra for mine Leo'er. 110x45x65. Men dette var bare brukt provisorisk (hadde satt det andre terraet (50x30x40) Inne i det store terraet med skyvedørene på det lille av. For å venne de små til det nye buret litt. Men. Nå satt jeg de to største over i nytt terra og minsten får det lille helt alene. Terraet ble J** bra om jeg skal si så selv. Skal sette in bilder så fort som mulig, brukte etter mye fundering torv ilandet itt calci-sand. ... Nervøs ovenfor dette valget, men skal prøve å være bevist p foring. At ikke mye sub. blir spist under jakt. Så.. Det var min update. |
|
|
|
|
|
#2 | |
|
Guest
Meldinger: n/a
|
Sitat:
Parrings sessongen har begynt nå.(hvist du ikke dvaler dem da)så det er nok hannen som har prøvet seg på den lille :wink: Hvor gammel var den lille igjen+kan du veie henne?. Leoser burde å veie hvertfall 45 gram visst ikke mere før man parrer dem. 2 av hunnene mine har oxo fått seg en skikkelig omgang http://i82.photobucket.com/albums/j2...o/HPIM2663.jpg Ps,ser verre ut på bildet az. |
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
|
Jepp. Men tror alle er hunner ser du.
Skal få ordnet noe bilder snart. Fotografen har vært utilgjengelig en stund. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Caffeinism
Admin
Medlem siden: Jun 2005
Sted: Buskerud
Alder: 28
|
Evenruden
Kjipt å høre! Man føler seg liksom så maktesløs når de driver å herser med hverandre. Håper den lille klarer seg og slipper fra det med som en uhyggelig opplevelse, og ikke noe mer. Gleder meg til å e terrariet til de store ![]() Lykke til! Mvh Robin
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
|
Tak Nagash , kjekt med støtten.
Hun ser bedre ut idag. Piggere. Sinnsykt bra at jeg er en manisk utstyrmann og hadde ekstra varmematter armatur, fuktbokser ja... allt ekstra ledig Så hun har det som plommen i egget nå. Har satt in 2 skåler med mat. 1 med melormer og 1 med voksmøl-larver. Begge dynket i vitaminpulver. Så nå kan jeg bare ta tiden teil hjelp og fete henne opp litt.
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2006
Sted: LÞrenskog
|
hehe.den lille kommer sterkere tilbake
![]() blir som en rocky-film detta
|
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Senior Member
Medlem siden: Sep 2005
Sted: oslo
|
Sitat:
Det er en god følelse å rydde opp i sånt. Skjønner deg på utstyrmanns greia. Er sånn selv hehe Satte jo sammen et bur til ungene som kommer av utstyr jeg har selv. Har ikke vært å kjøpt en shit. Det er sånn det skal være. Da har man muligheten til å ta seg av uforutsigbare hendelser som skjer. I ditt tilfelle mobbing i mitt tilfelle nye barn ![]() Men men..kult Evenrud! |
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
|
Takker
![]() Har et problem nå men skal ta det i bunnsubstrat tråden... kom kom...
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
|
Update:
Har nå hatt den minste av min trio separert i snart 2 uker. Veide mine engler i går for første gang, så håper noen Leo'gecko eksperter titter innom og svarer på om vekta er "normal" (kremt, tommieno) Min største (hunn): alder 6 mnd og 13 dager, vekt 50g Nest største (hann, tror det er en hunn) alder 5 mnd og 20 dager, vekt 40g Så, min minste (hunn) Det er da problemet. Veide ikke henne idag, men hvis jeg går utifra mine andre individer og tar et anslag så: alder 6 mnd og 20 dager, vekt 25-30g Altså. Dere ser problemet. Hun er meget tynn og spinkel i forhold til de andre, spes den største. Hun har gått alene i nesten to uker nå, hvor hun har hatt egen matskål med voksmøll-larver og melormer (som har vært dynket i både vitaminpulver og vitaminspray) Hun spiser men legger ikke på seg. Hun har blitt redd(!!) zophobas, som hun spiste før. Så kuttet ut det. Kakkerlakkene er også skumle, skal kjøpe noen små sirriser og gi henne på mandag. Hun bekymrer meg, er redd for hennes helse rett og slett. Noen tips? Har tenkt på å kjøpe rosenbille-larver for å gi henne, men får ikke tak i. Bestillte fra aquazoo...aldri svar. Sendte melding til BK på reptilweb på spm om fordyr.no...aldri svar. Aquariuszoo, har desverre ikke inne. Trenger råd. Fortvilet. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Guest
Meldinger: n/a
|
Kjempe fin vekt på de 2 første ja
![]() Kan du ikke veie hun minste da,så jeg får vite eksakt vekt. Har en leo jente jeg oxo som er 7 mnd,veide henne 8 januar å da veide hun 39 gram. så 25-30 synes jeg er litt lite,men som sakt vei henne da så kan vi se hva hun veier ![]() Rosen bille larve vile jeg ikke ha gitt henne,da dem biter drit hardt ville ha holdt meg til sirsisser jeg,hvist hun spiser det. |
|
![]() |
| Emner |
| denne, gang, hyggelig, ikke, leo, update |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Denne frosken har ikke lunger | sveinjo | Amfibier | 0 | 10-04-2008 12:53 |
| Er ikke denne tøff, da vet ikke jeg ;) | _Nagash_ | Taranteller | 8 | 29-06-2007 22:44 |
| blir ikke kneler denne gangen men.... | reptildude | Småprat | 2 | 05-06-2007 15:04 |
| Et hyggelig kveldsbesøk | nidhogg | Generelt om amfibier | 20 | 21-01-2007 18:01 |
| atter en gang ikke reptiler, men dog.... | straymond | Media | 2 | 26-07-2005 04:28 |