"

Reptilfreaks.no > Herptiler (reptiler og amfibier) > Helse og sykdommer hos reptiler Hjelp leopargekkoen min!! Svelget nettopp en gummipropp! Hva skal jeg gjØre?!

Helse og sykdommer hos reptiler Forum for helserelaterte spørsmål om ditt reptil. OBS! Vi anbefaler ALLE å kontakte dyrlege ved sykdom.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 23-11-2011, 03:44   #1
Reptilfreak

Medlem siden: Aug 2008
Sted: Bor i Rogaland!
Meldinger: 9
Standard Hjelp leopargekkoen min!! Svelget nettopp en gummipropp! Hva skal jeg gjØre?!

Hjelp leopargekkoen min!! SVELGET nettopp en GUMMIPROPP! Hva skal jeg gjøre?!
Skal ringe vetrinær imorgen, men er det noen dette har skjedd med før?? Er kjempe lei meg! Klarte ikke dra den ud av munnen på han før den svelget den! TRENGER SÅRT RÅD :'(
victoria er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 23-11-2011, 03:56   #2
Reptilfreak

Reptils sin avatar

Medlem siden: May 2011
Sted: Troms
Alder: 18
Meldinger: 782
Standard

Vel, først og framst; selvom du trenger råd, trenger du ikke sende PM til alle som er pålogget.

Hvor stor var gummiproppen? Hva slags propp? Og hva i guds navn er grunnen til at leosen i det heletatt hadde en gummipropp i kjeften?
Reptils er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 23-11-2011, 04:00   #3
Reptilfreak

Standard

Sendte kun melding til deg fordi jeg så du var pålogget og hadde leopardgekko selv. Er kun fordi jeg er bekymret for leoen min..!
victoria er offline  
Svar med sitat
Gammel 23-11-2011, 04:07   #4
Reptilfreak

Reptils sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av victoria Vis post
Sendte kun melding til deg fordi jeg så du var pålogget og hadde leopardgekko selv. Er kun fordi jeg er bekymret for leoen min..!
Den forstår jeg selvsagt, hadde nok gjort det samme.

Det er generelt lite du kan gjøre. Har ikke erfaring med at leoser spiser gummipropper o.l. Har derrimot erfaring med at leoser kaster opp maten, spesielt om man overforer. Du kan håpe på at leosen vil kaste opp gummiproppen. Var den stor i forhold til hode?

Ringe veterinær bør du gjøre uansett. Hold oss oppdatert over hva som skjer vidre
Reptils er offline  
Svar med sitat
Gammel 23-11-2011, 04:12   #5
Reptilfreak

Standard

Bra du forstod, trodde det var det slike forum var til. Ja jeg håper han kaster opp! Rett før jeg også gjør det så synd jeg synes på han proppen var maks ca 2/3 som hodet tror jeg. Hadde kommet i foringsboksen med ett uhell..var jo nesten helt lik de største kakkerlakkene...Stakkar, jeg krysser fingrene....
victoria er offline  
Svar med sitat
Gammel 23-11-2011, 04:17   #6
Reptilfreak

Reptils sin avatar

Standard

Sitat:
Bra du forstod, trodde det var det slike forum var til. Ja jeg håper han kaster opp! Rett før jeg også gjør det så synd jeg synes på han proppen var maks ca 2/3 som hodet tror jeg. Hadde kommet i foringsboksen med ett uhell..var jo nesten helt lik de største kakkerlakkene...Stakkar, jeg krysser fingrene....

Selvsagt, bare hyggelig og kunne være til hjelp

Ring veterinær ASAP i morgen, så tar du det derifra. Så håper vi det går bra
Hold oss oppdatert!

Er leosen fullvoksen forresten?
Reptils er offline  
Svar med sitat
Gammel 23-11-2011, 04:19   #7
Reptilfreak

Standard

Ja den er fullvoksen...Litt dårlig å ''spotte'' maten, derfor den må få hele matfatet i trynet...:/
victoria er offline  
Svar med sitat
Gammel 23-11-2011, 04:22   #8
Reptilfreak

Reptils sin avatar

Standard

Sitat:
Ja den er fullvoksen...Litt dårlig å ''spotte'' maten, derfor den må få hele matfatet i trynet...:/
Foringspinsett
Reptils er offline  
Svar med sitat
Gammel 23-11-2011, 04:24   #9
Reptilfreak

Standard

Fra nå av ja! Bare fordi jeg ikke har likt å klemme i insektene... :/
victoria er offline  
Svar med sitat
Gammel 23-11-2011, 04:26   #10
Reptilfreak

Reptils sin avatar

Standard

Sitat:
Fra nå av ja! Bare fordi jeg ikke har likt å klemme i insektene... :/

Tar ikke i insekter selv, takler det ikke. Så det ble foringspinsett. Da får jeg dustet hvert enkelt fordyr og, i tillegg til og holde styr på at alt blir spist
Reptils er offline  
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Hva skal jeg gjøre?!? Adriano Småprat 26 01-06-2009 10:35
veit ikke hva jeg skal gjøre hjelp meg og bestemme meg! shisha Gekkoer 21 02-02-2008 15:29
Hva skal man gjøre.. Adriano Lover og regler 16 19-09-2007 17:36
Hva skal jeg gjøre!? Miss_Loca Taranteller 6 08-10-2004 12:23

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 07:22.