| Helse og sykdommer hos reptiler Forum for helserelaterte spørsmål om ditt reptil. OBS! Vi anbefaler ALLE å kontakte dyrlege ved sykdom. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Junior Member
Medlem siden: Oct 2006
Sted: hordaland
|
Jeg er ganske ofte ikke hjemme, det vil si at jeg ikke sover hjemme to uker av gangen grunnet jobb. Hvordan vil det da være for meg å ha en slange?? Jeg har muligheten til å stikke innom annen hvær dag, så mat og stell vil den jo selvsagt få! Men er det uansvarlig og la den være så mye uten tillsyn? Dumt spørsmål kansje??
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2003
Sted: Hokksund
|
jeg mener da at dyrehold ikke er noe for deg så lenge du ikke kan være mere hjemme.
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Senior Member
Medlem siden: Jun 2004
Sted: Bergen
|
Jeg er uenig. Jeg mener at slange faktisk er et av de få dyrene som vil trives hos deg
![]() Så lenge du faktisk ser til den såpass ofte som annehver dag, så mener jeg at det burde gå greit. Bare pass på å alltid gi friskt vann når du faktisk er hjemme. Du skriver at du sover borte pga jobben, da er du kanskje nattevakt el.lign, og er hjemme på dagtid i stedenfor? |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
|
Kommer ann på hvis han bare kan løpe innom noen timer anenver dag så kan jo han umululig lære seg å kjenne slangen! Da er det også desto værre å se om den trives og om den eventuelt er syk eller noe sånt!
Det er min mening. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Sted: Bend over I\'ll show ya
|
Er ikke sikker på om slange hold er noe du bør satse på da altså.. Man bør ha tilnærmet daglig tilsyn på slangen. I tillegg som sagt ovenfor her vil det ta lang tid før du blir kjent med dyret noe som også er viktig for din og slangens trygghet. Jeg jobber nattevakter selv, men er hjemme hver dag. Jeg ville anbefalt deg å vente, men som slange entusiaster flest så vil du nok kjøpe en uansett, så lykke til om du gjør det..
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Caffeinism
Admin
Medlem siden: Jun 2005
Sted: Buskerud
Alder: 28
|
finna
Tror Renate er et jente navn ![]() Jeg har ingen erfaringer med slanger, men om du er hjemme slik at du kan se til om den har det som den skal, og gir den nytt vann og lignende, tror jeg ikke det skulle by på problemer for deg. Det med om du blir kjent med slangen og greier er jo noe du må føle på selv. Tror ikke den vil savne en nattaklem hver kveld uansett. Mvh Robin
|
|
|
#7 |
|
Junior Member
|
Takk for ærlige svar! Tror ikke problemet mitt vil være og ikke bli kjent med slangen, da jeg etter å ha vært borte to uker, så er hjemme to uker. Og vil da bruke mye tid på mitt vakre kjæledyr... Tenker mer i retning om det holder med friskt vann annen vær dag osv.. Og ja, jeg vil få meg en slange så lenge det er forsvarlig! Ønsker selvsagt ikke at den skal lide grunnet jobben min!!!
|
|
|
|
|
|
#8 | |
|
Senior Member
Medlem siden: Jun 2004
Sted: Bergen
|
Sitat:
Hvis du satser på en "begynnerslange" er disse så hardføre at det går greit å gi dem reint vann annenhver dag. De spiser bare en gang i uken uansett... Så lenge du er hjemmom innimellom, skulle det ikke bli noe særlig problemer. Når det gjelder det å observere sykdom, så er sykdommer hos reptiler, er min erfaring, at dette svært ofte veldig "snikende", og ikke noe man oppdager plutselig. Så det er ofte langvarige observasjoner som gjelder. |
|
|
|
|
|
|
#9 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
|
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Junior Member
|
Men da er jeg ganske fornøyd med de svarene
Jeg skal nok passe godt på den, når jeg forhåpentligvis om ikke lenge får en i hus!
|
|
|
|
![]() |
| Emner |
| alene, hjemme |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| For dere som ikke kan ha tarantell hjemme! | Androctonus | Småprat | 4 | 15-09-2008 10:17 |
| Skjeggis "alene hjemme" - vi på ferie. | DevilDoll | Agamer | 1 | 23-06-2008 18:08 |
| tella alene | powerboy | Taranteller | 4 | 28-02-2008 22:15 |
| Hva skal til for å få lov til å ha reptiler hjemme?? | Martink | Lover og regler | 5 | 08-11-2007 22:55 |
| Startet med hjemme side | Løven31 | Småprat | 0 | 08-03-2007 20:32 |