"

Helse og sykdommer hos reptiler Forum for helserelaterte spørsmål om ditt reptil. OBS! Vi anbefaler ALLE å kontakte dyrlege ved sykdom.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 18-06-2011, 22:18   #1
Junior Member

Medlem siden: Jun 2011
Meldinger: 2
Standard Stålorm i gressklipperen! Hjelp!

Var ute i hagan og foretok årets første klipp av...øh... gress? Og vips så hadde jeg kommet borti en stålorm med gressryddebladet, en slik Jonseredfaen med tre blader i 9000 rpm...
Øgla lever og jeg tok den opp og puttet den i et tomt akvarie med litt torv og gress og en flat stein.
Da jeg sjekket den en liten stund senere hadde den sluppet halen og var litt treg, var begynt å bli kveld og litt kaldt. Undersøkte den nøye, men det ser ikke ut til at den har tatt noe mer skade av møtet med monstermaskinen så jeg tenkte den skulle få litt tid på seg til å komme seg før jeg slipper den ut igjen.
Noen som vet hva jeg kan gi den å spise? Tjukt av snegleyngel i området, det skulle vel være snadder for en stålorm? Noe annet jeg bør tenke på?
Kunne vel sluppet den ut slik den er også, men vil vel at den skal klare seg også da...

Sist endret av DanFekar; 18-06-2011 kl 22:38. Begrunnelse: Endret trådens emnetittel til noe mer beskrivende...
Kopperøgla er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 19-06-2011, 04:39   #2
Reptilfreak

Medlem siden: Sep 2010
Sted: Norgesland På Kruss Å Tvers
Alder: 22
Meldinger: 253
Standard

du får den ikke til å spise i fangenskap slipp den fri det er det beste
Sundal89 er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 19-06-2011, 08:37   #3
Junior Member

Medlem siden: Jun 2011
Meldinger: 2
Standard

Ser ut til at den har klart seg fint over natten, så den blir sluppet ut igjen nå.
Kopperøgla er offline  
Svar med sitat
Gammel 19-06-2011, 21:14   #4
Reptilfreak

Medlem siden: Jan 2010
Sted: Rogaland (Karmøy)
Alder: 15
Meldinger: 275
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Sundal89 Vis post
du får den ikke til å spise i fangenskap slipp den fri det er det beste
Jeg synes også at den burde slippes fri, men de er ganske lette å mate i fangenskap!
shadow er offline  
Svar med sitat
Gammel 19-06-2011, 23:16   #5
Reptilfreak

Gorgonops sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Sted: Oslo
Meldinger: 865
Standard

Hvis den har sluppet halen i god orden er sjansen stor for at dette går bra! Det greisete er nok å slippe den ut igjen som de andre her har sagt.

Vi er alle reptiler innerst inne.
Gorgonops er offline  
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Spørsmål om stålorm Olliw Øgler 16 14-05-2009 17:18
Hjelp!!! Jeg trenger seriøst hjelp nå! Chibi Snoker 12 15-03-2007 00:30
StÂlorm slange jenta Øgler 3 07-06-2004 22:57
StÂlorm rotskrot Øgler 21 26-05-2004 18:10

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 07:15.