| Helse og sykdommer hos reptiler Forum for helserelaterte spørsmål om ditt reptil. OBS! Vi anbefaler ALLE å kontakte dyrlege ved sykdom. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2010
Sted: Norge
Alder: 25
|
Lurer på om det kan være noe galt med den ene leosen min, noen ganger kommer det pipelyd fra henne når hun puster, låter akkurat som en mus. dette kom etter et hamskifte som ikke alt gikk av, men badet henne og fikk pirket av det som var på tåa og det som satt på nesen hennes. ca 1 uke siden, men det piper fortsatt i henne kan det være noe lungebetennelse eller noe i den duren?
blir takknemlig for svar
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Admin
Medlem siden: Nov 2003
Sted: Bergen
|
Jeg ville tatt en tur til veterinæren med en gang. Som du skriver selv så kan lungebetennelse, eller kommende lungebetennelse være årsaken. Det skal aldri komme noen lyd når man puster og lungebesvær kan være svært alvorlig for små dyr.
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2008
|
Det er pipe lyd å ikke kvekk lyd ?
Har aldri hørt noe lignende på mine leoser (eller andres). |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
|
ja er pipelyd, skal se om jeg får tatt den opp.
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2008
|
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2010
Sted: Buskerud
Alder: 23
|
Og husk å fortell hva dyrlegen har sagt
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
|
pipelyden forsvant dagen etter, kontaktet vetrinær og fikk beskjed om å komme ned hvis det kom tilbake. kan si til alle i hønefoss området at de tar i mot hvertfall leopard gecko på Hønefoss Dyrehospital. veit ikke hvordan det ligger ann med Ringerike Dyreklinikk
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Rainbow leosen :) | leo77 | Mine Herptiler | 7 | 04-09-2010 22:55 |
| HMmm grønn lang dings i Norge | Zpider | Slanger | 7 | 01-09-2010 07:03 |
| Kongepyton Piper i slangen | dragoon88 | Boa og pyton | 18 | 23-05-2010 21:13 |
| Leosen min har lagt egg! | Androctonus | Leopardgekkoer og andre Eublepharis | 32 | 25-03-2008 13:22 |
| Leosen min har klekt :D | Miroxx | Gekkoer | 14 | 14-05-2007 14:04 |