| Helse og sykdommer hos reptiler Forum for helserelaterte spørsmål om ditt reptil. OBS! Vi anbefaler ALLE å kontakte dyrlege ved sykdom. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Junior Member
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 23
|
Har en syk gecko her. Gått fra å spise bra til å ikke spise noe på kort tid
Har sjekket temp i terrariet og alt stemmer som det skal. Han har flere ganger hatt perioder hvor han ikke har spist men nå er det gått for langt. Har prøvd å tvangsfore han men han spytter det bare ut igjen. Nå ligger han bare inne i terrariet og ikke rører på seg eller noe Halen har blitt syltynn og ikke engang larver interesserer han. Dama i terrariet er frisk og spiser alt som skal og har helt perfekt hale Noen som kan hjelpe meg? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2010
Sted: Oslo
|
Kanskje lurt å oppsøke en dyrlege? Er ikke alltid så lett å hjelpe når det gjelder sånt.
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2007
Alder: 24
|
Poenget med karantene er jo at nye dyr ikke skal smitte de andre dyra hvis den nye er syk.. Er den allerede syk, så blir den ikke bedre av å bli satt i karantene..
En tur til veterinæren er det beste tipset du kan få. Det kan være innvollsorm, det kan være at hunnen dominerer hannen så mye at han ikke har matlyst, det er mange faktorer som spiller inn.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Den lille Dyrehage | allan | Media | 31 | 04-09-2010 12:30 |
| Lille ackie... | CamStatic | Mine Herptiler | 18 | 04-03-2010 22:42 |