"

Helse og sykdommer hos reptiler Forum for helserelaterte spørsmål om ditt reptil. OBS! Vi anbefaler ALLE å kontakte dyrlege ved sykdom.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 10-01-2011, 18:21   #1
Reptilfreak

anders86 sin avatar

Medlem siden: Jul 2010
Sted: Norge
Alder: 25
Meldinger: 274
Standard hjelp leos med diare!!!

så at leosen min hadde vann i avføringen her om dagen, tenkte ikke noe over dette før jeg så melormer som ikke var fordøyd i dag. hva kan man gjøre med dette? fant bre dette på wikipedia: Gastoenteritis or diarrhea is a disease that is caused by a bacterial infection caused by unsanitary conditions. An indication of the disease is that the leopard gecko has watery and/or bloody stool. Normally the stool is dry and well-formed with a small white portion. It is contagious and can be spread easily. Other symptoms of the disease include weight loss, a skinny tail, undigested cricket masses. If it is not treated, the gecko will stop eating, become dehydrated and scrawny, and possibly die!

har fjernet avføring daglig og skiftet papir når det har blitt 3-4 møkk kladder på den, skifter ut alt av papir i terra 2 ganger i mnd. hus spiser bra enda er bare ikke så hypp på b. dubia men spiser noen i ny og ne, så går mest i melormer.

skal ta med avførings prøve til dyrlege i morra hvis hu driter løpet av kvelden!
legger ved bilde av avføring med vann "boble"
Vedlagte miniatyrbilder
hjelp leos med diare!!!-img_5116.jpg  
anders86 er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 10-01-2011, 18:58   #2
Reptilfreak

CamStatic sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Alder: 24
Meldinger: 3,722
Blog Entries: 12
Standard

Hmm..
de kan få litt diare av og til, uten at det nødvendigvis er farlig. Jeg ville gitt gekkoen siriss eller kakkerlakker, noe annet enn melorm som har et ganske hardt skall, og dobbeltsjekket temperaturene i terrariet. Se det ann en dag? Er neste avføring også vannete og dårlig, ville jeg tatt den til veterinæren/eventuelt tatt avføringstest.

The more people I meet, the more I adore my snakes...

R
eptilicious
Cam <3
CamStatic er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 10-01-2011, 19:51   #3
Reptilfreak

anders86 sin avatar

Standard

okay det er notert. skal følge med på avføringen hennes i 2-3 dager. før jeg drar til vetrnær med avføringsprøve. tusen takk for svar
anders86 er offline  
Svar med sitat
Gammel 11-01-2011, 09:36   #4
Reptilfreak

anders86 sin avatar

Standard

avføringa som har kommet løpet av natta ser fin ut
anders86 er offline  
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Øgler Hjelp. Fått leos. mlls Slanger, øgler og skilpadder 1 07-10-2009 11:46
Hjelp meg med min Leos, fort!! Mondo Lover og regler 8 10-06-2008 17:00
Hjelp, jeg har fått en Leos! Mondo Leopardgekkoer og andre Eublepharis 9 31-03-2008 12:44
Hjelp og råd om syk leos Chilli Leopardgekkoer og andre Eublepharis 28 28-02-2008 06:12
skjeggis med diare. CareLess Helse og sykdommer hos reptiler 6 28-06-2006 16:50

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 07:12.