| Helse og sykdommer hos reptiler Forum for helserelaterte spørsmål om ditt reptil. OBS! Vi anbefaler ALLE å kontakte dyrlege ved sykdom. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2010
Sted: Norge
Alder: 25
|
så at leosen min hadde vann i avføringen her om dagen, tenkte ikke noe over dette før jeg så melormer som ikke var fordøyd i dag. hva kan man gjøre med dette? fant bre dette på wikipedia: Gastoenteritis or diarrhea is a disease that is caused by a bacterial infection caused by unsanitary conditions. An indication of the disease is that the leopard gecko has watery and/or bloody stool. Normally the stool is dry and well-formed with a small white portion. It is contagious and can be spread easily. Other symptoms of the disease include weight loss, a skinny tail, undigested cricket masses. If it is not treated, the gecko will stop eating, become dehydrated and scrawny, and possibly die!
har fjernet avføring daglig og skiftet papir når det har blitt 3-4 møkk kladder på den, skifter ut alt av papir i terra 2 ganger i mnd. hus spiser bra enda er bare ikke så hypp på b. dubia men spiser noen i ny og ne, så går mest i melormer. skal ta med avførings prøve til dyrlege i morra hvis hu driter løpet av kvelden! legger ved bilde av avføring med vann "boble" |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2007
Alder: 24
|
Hmm..
de kan få litt diare av og til, uten at det nødvendigvis er farlig. Jeg ville gitt gekkoen siriss eller kakkerlakker, noe annet enn melorm som har et ganske hardt skall, og dobbeltsjekket temperaturene i terrariet. Se det ann en dag? Er neste avføring også vannete og dårlig, ville jeg tatt den til veterinæren/eventuelt tatt avføringstest.
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
|
okay det er notert. skal følge med på avføringen hennes i 2-3 dager. før jeg drar til vetrnær med avføringsprøve. tusen takk for svar
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
|
avføringa som har kommet løpet av natta ser fin ut
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Øgler Hjelp. Fått leos. | mlls | Slanger, øgler og skilpadder | 1 | 07-10-2009 11:46 |
| Hjelp meg med min Leos, fort!! | Mondo | Lover og regler | 8 | 10-06-2008 17:00 |
| Hjelp, jeg har fått en Leos! | Mondo | Leopardgekkoer og andre Eublepharis | 9 | 31-03-2008 12:44 |
| Hjelp og råd om syk leos | Chilli | Leopardgekkoer og andre Eublepharis | 28 | 28-02-2008 06:12 |
| skjeggis med diare. | CareLess | Helse og sykdommer hos reptiler | 6 | 28-06-2006 16:50 |